ائتلاف سعودی 100 مرتبه آتش‌بس الحدیده یمن را نقض کرد

ائتلاف سعودی 100 مرتبه آتش‌بس الحدیده یمن را نقض کرد
چهارشنبه 25 تير 1399 - 07:13

منابع نظامی یمن سه‌شنبه شب گزارش دادند که ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته بیش از 100 مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است.

العالم- یمن

به گزارش المسیره به نقل از منابع نظامی یمن، ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن، با موشک کاتیوشا و توپخانه محله‌های مسکونی در شهرستان التحیتا استان الحدیده را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی همچنین مناطقی در شهر الحدیده را نیز هدف راکت و گلوله خمپاره قرار دادند.

در همین حال، حملات هوایی جنگنده بمب‌افکن‌های عربستان نیز طی ساعات گذشته ادامه داشت و مناطقی در استان‌های مأرب، جوف و صعده را بمباران کردند.

در این حملات جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی در ۱۶ نوبت شهرستان‌های مجزر و مدغل استان مأرب را بمباران کردند.

همچنین در حملات توپخانه ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن، یک غیرنظامی در شهرستان مرزی شدا واقع در استان صعده کشته شد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها