نظامیان اشغالگر آمریکا و داعش.. دو روی یک سکه

نظامیان اشغالگر آمریکا و داعش.. دو روی یک سکه
پنج‌شنبه 26 تير 1399 - 13:45

دو خبر در صدر اخبار رسانه‌های عراقی قرار دارند نخست انفجار در مسیر کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در منطقه "مکیشیفه" صلاح الدین، و دوم، قتل "والی داعش در بغداد" و دو معاونش توسط نیروهای مسلح عراقی.

العالم- درگوشی

مهاجمان به کاروان آمریکایی، که خودشان را ( مقاومت اسلامی" اصحاب کهف") نامیده‌اند، در بیانیه‌ای مسؤولیت انفجار کاروان حمایت لجستیکی که وابسته به ارتش آمریکا بود را در منطقه مکیشیفه در استان صلاح الدین برعهده گرفتند. این بیانیه در پایان به آیه‌ای از قرآن مجید استناد کرده است: "وما النصر الا من عند العزیز الجبار".. .

از سوی دیگر، "یحیی رسول" سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح از کشته شدن "والی داعش در بغداد" و بازوی رسانه‌ای او ملقب به "ابو البراء" و معاونش "قتال المهاجر" خبر داد و تصریح کرد که نیروهای سازمان اطلاعات ملی عراق در عملیاتی ویژه و فوری توانستند" عمر شلال عبید الکرطانی" والی بغداد در تشکیلات داعش، لیث جمال، ملقب به ابوالبراء دست رسانه‌ای او و معاونش قتال المهاجر را از پای درآورند.

امنیت و حاکمیت قانون

هر کشوری در جهان آزاد در تلاش برای تامین امنیت برای ملتش و تامین حاکمیت کامل خود بدون هر گونه مداخلات خارجی و دیکته‌های استکبار است. ملت عراق نیز مانند دیگر ملت‌ها برای تحقق این هدف و مواجهه با اشغالگران و مزدوران تکفیری‌شان، خون‌های زیادی تقدیم کرده‌اند.

با نگاهی کلی و سریع به نقشه عراق و متغیرهای سیاسی آن و حضور نیروهای اشغالگر و نیز ظهور هسته‌های خفته داعش، به این نتیجه می‌رسیم که هدف آمریکا از حضور نظامی‌اش در عراق بر هم زدن کارت‌ها و فتنه‌افروزی جهت هموار کردن بستر حضور دائمی‌اش در این کشور و نیز عقب‌مانده نگه داشتن عراق در عرصه جهانی است تا بتواند آن را همچون لقمه‌ای آسان ببلعد.

آمریکا شریکی کاملا غیرقابل اعتماد است

آمریکا بعد از اخراجش از عراق در اواخر سال 2011، بار دیگر به این کشور بازگشت تا نفوذ دیپلماتیک و امنیتی خود را برای تضمین منافعش در این کشور و در سرتاسر منطقه گسترش دهد و همچنین امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند. این بازگشت کاملا در تضاد با توافق امنیتی میان واشنگتن و بغداد است.

آمریکا همچنان تعهدات خود مبنی بر تسلیح ارتش عراق را زیر پا گذاشت؛ چرا که مدعی است نیروهای عراقی در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند. آمریکا، عراق را دور زد و در تجهیز آن به تسلیحات طفره رفت در جالی‌که بسیاری از کشورهای منطقه، که اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند، به انواع سلاح‌های آمریکایی دسترسی دارند.

دو روی یک سکه

نیروهای اشغالگر آمریکایی و گروه تروریستی داعش مکمل همدیگر در تجاوز به عراق و تلاش برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی امنیتی در این کشور هستند تا از این طریق، عراق را "به زور" تسلیم محور "صهیونیستی- آمریکایی" و اذناب منطقه‌ای‌شان کنند.

بنابراین، این دو حمله در چارچوب واکنش‌های مردمی و امنیتی انجام شد؛ واکنشی مردمی از این جهت که مخالف حضور اشغالگران در کشورشان هستند و واکنشی امنیتی نیز در ادامه عملیات علیه اشغالگران در عراق بوده است.

پربیننده ترین خبرها