«عصائب» خواستار کنترل بغداد بر بقیه گذرگاه‌های عراق در کردستان شد

«عصائب» خواستار کنترل بغداد بر بقیه گذرگاه‌های عراق در کردستان شد
پنج‌شنبه 26 تير 1399 - 14:00

دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» ضمن استقبال از تصمیم دولت برای کنترل گذرگاه‌های مرزی، خواستار کنترل دولت بر بقیه گذرگاه‌ها در منطقه کردستان شد.

العالم- عراق

شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز پن‌شنبه از دولت فدرال برای گسترش کنترل بقیه گذرگاه‌ها در کردستان و عدم اکتفا به کنترل گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی تأکید کرد.

الخزعلی در حساب توئیتری خود نوشت: «ما از اقدامات دولت برای کنترل گذرگاه‌های مرزی حمایت و بر ضرورت گسترش کنترل بقیه گذرگاه‌ها در اقلیم کردستان و عدم اکتفا بر اتخاذ تدابیر در گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی تأکید می‌کنیم».

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، الخزعلی همچنین بر ضرورت اولویت قرار دادن پرونده برق‌رسانی و خدمات تأکید کرد و گفت که این پرونده‌ها بیشتر از همه موارد دیگر زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه (دیروز) در سفری به استان بصره، با هدف اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی جدی در گذرگاه‌های آبی دستوراتی را به فرماندهی مشترک عملیات عراق صادر کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از به دست گرفتن گذرگاه‌های مرزی «مندلی» و «منذریه»، بنا به دستورات نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح درباره کنترل کامل تمامی گذرگاه‌های مرزی و تامین امنیت حریم‌های گمرکی و برقراری امنیت و اجرای قانون، این فرماندهی با همکاری سازمان گذرگاه‌های مرزی طرح کاملی را تدوین کرد.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی عملیات بصره مسئول کنترل کامل گذرگاه مرزی «شلمچه» با جمهوری اسلامی ایران و گذرگاه مرزی «صفوان» با دولت کویت است. همچنین فرماندهی نیروی دریایی عراق مسئول کنترل کامل گذرگاه‌های آبی در بندر ام قصر شمالی، مرکزی و جنوبی است. در راستای انجام این مأموریت نیروهای بیشتری نیز به این مناطق اعزام شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها