پنتاگون: ترکیه هزاران پیکارجو به لیبی اعزام کرده‌است

پنتاگون: ترکیه هزاران پیکارجو به لیبی اعزام کرده‌است
شنبه 28 تير 1399 - 07:55

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، ترکیه پیکارجویانی را به لیبی گسیل کرده است.

العالم - ترکیه

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا می‌گوید ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ پیکارجو را که بیشترشان سوری هستند به میدان نبردها در لیبی اعزام کرده‌است.

این نخستین گزارش از اعزام پیکارجو از ترکیه به لیبی محسوب می‌شود.

گزارش فصلی عملیات ضد تروریستی پنتاگون در آفریقا پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شده و خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌تازگی بخش‌هایی از آن را نقل کرده‌است.

بر اساس این گزارش، ترکیه با پرداخت پول و پیشنهاد ارائه شهروندی و حق تابعیت به پیکارجویان سوری، هزاران نفر را برای کمک به شبه‌نظامیان در طرابلس، در روند نبردها علیه نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، به‌کار گرفته‌است.

با وجود گزارش‌های گوناگون در مورد نزدیکی پیکارجویان اعزامی به شبه‌نظامیان افراطی و تندرو، پنتاگون اظهار داشته که مدرک و سندی دال بر وابستگی این پیکارجویان به «داعش» یا شاخه‌های القاعده پیدا نکرده‌است.

وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید به احتمال بسیار زیاد تمایل پیکارجویان برای اعزام به نبردها در لیبی، بسته‌های مالی پیشنهادی از سوی ترکیه است و نه لزوما رویکردهای ایدئولوژیک یا سیاسی این افراد.

این گزارش در برگیرنده سه ماهه نخست سال است؛ دو ماه پیش از شکل‌گیری زنجیره‌‌ای از موفقیت‌های نظامی نیروهای مورد حمایت ترکیه در طرابلس و عقب‌نشینی آن‌ها از برخی مناطق کلیدی لیبی.

ژنرال حفتر و نیروهایش ۱۳ ماه طرابلس را در محاصره نگاه داشتند، اما موفق به تصرف آن نشدند.

پربیننده ترین خبرها