گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و جمهوری آذربایجان

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و جمهوری آذربایجان
يکشنبه 29 تير 1399 - 10:34

وزارت دفاع روسیه از رایزنی تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای آذربایجانی در خصوص تحولات منطقه خبر داد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان درباره تحولات جاری در جنوب قفقاز در آسیای مرکزی خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در طول این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف دیدگاه‌ها و مواضع خود در ارتباط با شرایط منطقه مورد بررسی و تبادل قرار دادند.

شویگو و حسن اف همچنین در زمینه روابط دوجانبه میان باکو و مسکو رایزنی کردند.

وزیر دفاع روسیه همچنین در زمینه برگزاری رزمایش فوری ارتش روسیه که طی روزهای اخیر با تعداد زیادی از نظامیان روسی آغاز شده به همتای خود اطلاع رسانی کرد.

خبرگزاری تاس نوشته است که برقراری این تماس تلفنی به ابتکار طرف آذربایجانی صورت گرفته است.

طی روزهای اخیر تشدید تنشها مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره داغ تحرکات دیپلماتیک را برای تنش زدایی برانگیخته است.

هفته گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود خواستار برقراری آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شده بود.

وزارت خارجه ایران نیز هفته گذشته پیشنهاد میانجیگری بین باکو و ایروان برای کاهش تنشهای مرزی را مطرح کرده بود.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

طی درگیریهای خونین هفته گذشته میان دو طرف چندین نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان کشته شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها