دیدار وزیر خارجه مصر با پادشاه اردن و رایزنی درباره طرح الحاق

دیدار وزیر خارجه مصر با پادشاه اردن و رایزنی درباره طرح الحاق
يکشنبه 29 تير 1399 - 20:29

پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه مصر با وی بار دیگر بر موضع کشورش در مخالفت با طرح اشغالی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تأکید کرد.

العالم- اردن

پادشاه اردن طی دیدار با وزیر خارجه مصر بار دیگر طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری (۳۰ درصد) را محکوم کرد و گفت که هر اقدام یکجانبه این رژیم در «الحاق کرانه باختری، مردود و غیرقانونی است».

عبدالله دوم امروز یکشنبه از «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در کاخ «الحسینیه» امان استقبال و بر تقویت روابط دوجانبه و راهبردی بین دو کشور و دو ملت تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری «عمّون» اردن، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین رایزنی و تحقق صلح فراگیر و عادلانه بر اساس «راه‌کار دو دولت» و تشکل کشور فلسطین دارای حاکمیت و در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

راهکار دو دولتی (دو کشور) بعد از جنگ شش روزه بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی (۱۹۶۷) در مقابل طرح تک دولتی (دولت رژیم صهیونیستی) مطرح شد این طرح، به دنبال ایجاد دو دولت (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت رژیم صهیونیستی) در سرزمین تاریخی فلسطین است که در مقایسه با راهکار تک دولتی مورد استقبال بیشتر کشورها است.

پادشاه اردن با تأکید بر اجرای این طرح اظهار داشت: «هر اقدام یک‌جانبه‌ اسرائیل در الحاق کرانه باختری (اشغال) مردود است و فرصت‌های تحقق صلح و ثبات در منطقه را تضعیف خواهد کرد».

عبدالله دوم در این دیدار همچنین از تمایل امان برای برگزاری نشست سه‌جانبه اردن، عراق و مصر به منظور تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در همه زمینه‌ها در آینده خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها