گریفیتس؛ "فرستاده ائتلاف متجاوز"

گریفیتس؛
دوشنبه 30 تير 1399 - 17:18

کاربران شبکه‌های اجتماعی از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، به دلیل ناتوانی در شکست محاصره تحمیلی علیه فرآروده‌های نفتی ارسالی به یمن، که از ماه‌ها پیش در محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی قرار دارد، به شدت انتقاد کرده‌اند.

العالم- یمن

"ابراهیم الدیلمی" سفیر یمن در ایران گفته است، "مارتین گریفیتس" فرستاده سازمان ملل در امور یمن در زمان حضورش در این کشور در تمامی سطوح، شکست بزرگی را به ثبت رسانده است. الدلیمی گفت: "دبیرکل سازمان ملل (آنتونیو گوترش) خواستار آتش‌بس در یمن برای مقابله با کرونا شد اما زمانی‌که کشورهای دوست در این زمینه کمک ارائه کردند کشورهای ائتلاف مانع از ورود آنها شدند. ادامه این عملکرد از سوی گریفیتس و سازمان ملل، زمینه را برای قوای ملی جهت رفتن به سمت ائتلاف‌های منطقه‌ای به غیر از سازمان ملل باز می‌کند."

کاربران در توییتر هشتگ #گریفیتس_ فرستاده_ائتلاف متجاوز، را ایجاد کرده‌اند. برخی از آنها تأکید کرده‌اند که فرستاده سازمان ملل خودش را در قامت یکی از طرف‌های جنگ و نه میانجیگر صلح نشان می‌دهد. برخی دیگر نیز سازمان ملل را به تبانی با ائتلاف متجاوز و مشارکت در قتل کودکان و زنان یمنی متهم می‌کنند. برخی دیگر از کاربران نیز گفته‌اند، گریفیتس شریک ائتلاف متجاوز است و برای تحقق اهداف آن کمک می‌کند.

برخی دیگر از کاربران گریفتس را فرستاده سعودی و کشورهای متجاوز توصیف کرده‌اند.

کاربری به نام "ابن الیمن- عبدالغنی جبل" نوشته است: تبانی سازمان ملل، آل سعود را به قتل کودکان و زنان یمنی و محاصره بیش از 30 میلیون مسلمان یمنی تشویق می‌کند... .

"عبدالملک محمد الموشکی" نیز نوشته است: سازمان ملل ابزاری برای سرپوش گذاشتن به جنایات ائتلاف متجاوز و مشروعیت بخشیدن به آن است.

"عبدالله سام 1" نوشته است: "گریفیتس، فرستاده سازمان ملل نیست بلکه فرستاده سعودی و کشورهای متجاوز است؛ واقعیت ثابت کرده که این عنوان برای او مناسب تر است."

"محمد عبدالسلام" رئیس هیأت عالی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن هم روز شنبه از رفتار گریفیتس بشدت انتقاد کرد و گفت، وی جانب کشورهای عضو ائتلاف سعودی را می‌گیرد.

عبدالسلام در ادامه فرستاده سازمان ملل را به شراکت در طولانی کردن جنگ ظالمانه علیه یمن متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها