شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت/ آمریکا خطرناک ترین کشور جهان از نظر مرگ و میر کرونا

 شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت/ آمریکا خطرناک ترین کشور جهان از نظر مرگ و میر کرونا
چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 09:44

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان در حالی از مرز ۱۵میلیون نفر گذشته و تعداد جان‌باختگان به این ویروس نیز به مرز ۶۲۰ هزار نفر رسیده است که آمریکا خطرناک ترین کشور جهان از بابت آمار مبتلایان و جان باختگان معرفی شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان (تا لحظه مخابره خبر) ۱۵ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۱۵ نفر اعلام شده است.

بنابراین گزارش از این تعداد نیز ۶۱۹ هزار و ۵۲۰ نفر جان باخته و ۹ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و ۹۶۱ هزار مبتلا و بیش از ۱۴۳ هزار جان باخته از ویروس کرونا خطرناک ترین کشور در جهان از بابت آمار مبتلایان و جان باختگان در جهان به شمار می رود، بطوریکه کشورهای اتحادیه اروپا اجازه ورود شهروندان آمریکایی به خاک کشورشان را ممنوع کرده اند که این مساله از سوی رسانه های غربی و کارشناسان امور بین الملل ضربه به پرستیژ آمریکا تفسیر می شود.

برزیل نیز با دو میلیون و ۱۲۱ هزار مبتلا و بیش از ۸۰ هزار جان باخته در رده دوم پس از آمریکا قرار گرفته است.

هند نیز با بیش از یک میلیون و صد هزار مبتلا و ۲۸ هزار جان باخته در رده سوم مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دبیر کل سازمان ملل از زمان آغاز شیوع کرونا در جهان بارها نسبت به نابرابری موجود در دسترسی مردم جهان به منابع پزشکی و غذا انتقاد کرده و خواستار کمک کشورهای توسعه‌یافته به کشورهای فقیر و در حال توسعه شده است.

وی روز شنبه گذشته در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای نیز از کشورها خواست هرکدام که موفق به ساخت واکسن کرونا شدند، آن را در دسترس همه مردم جهان قرار دهند.

پیشتر شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای در مورد مسئولیت‌ دولت ها در رسیدگی به مساله شیوع کرونا، بر لزوم دسترسی همه کشورها به واکسن کووید- ۱۹ تاکید کرده بود. اعضای این شورا در این قطعنامه با اجماع نظر به نقش محوری دولت ها در پاسخ به مساله شیوع کرونا و دیگر شرایط اضطراری مرتبط با امور بهداشتی اشاره کرده است.

این قطعنامه ضمن برجسته‌سازی تاثیر مساله توسعه پایدار و حقوق بشر عنوان کرد که تدابیر اضطراری دولتها در پاسخ به بیماری کووید-۱۹ باید به الزامات آنها تحت قوانین حقوق بشری کاربردی پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها