نخستین پرواز «بدون توقف» از تل‌آویو به ابوظبی

نخستین پرواز «بدون توقف» از تل‌آویو به ابوظبی
پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 11:49

یک هواپیمای خصوصی صبح چهار‌شنبه از فرودگاهی در تل‌آویو مستقیما به ابوظبی پرواز کرد. این در حالی‌ است که پروازها میان امارات و فلسطین اشغالی تاکنون با توقف در یک ایستگاه میانی انجام می‌شد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، سه سایت ردیابی پروازهای بین المللی، خروج یک هواپیما در صبح روز چهارشنبه از فرودگاه تل‌آویو را رصد کرده‌اند که این هواپیما بدون توقف در فرودگاه ترانزیت، مستقیما در فرودگاه ابوظبی فرود آمده است.

سایت‌های FlightAware، Radarboو Flightradar24، طی دو هفته گذشته انجام چندین پرواز هواپیماهای خصوصی بین تل‌آویو و ابوظبی را نشان داده‌اند که معمولاً چند دقیقه قبل از ادامه مسیر خود به پایتخت امارات، در فرودگاه دیگری متوقف می‌شدند.

این سایت‌های ردیابی نشان دادند که هواپیمایی روز چهارشنبه در آسمان شهر "شرم الشیخ" مصر به پرواز درآمده و بدون فرود آمدن در فرودگاه ترانزیت، مسیرش را با عبور از آسمان کشورهای خلیج‌فارس، به سمت ابوظبی ادامه داده است.

سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین (Intelligence Online)پیشتر گزارش داده بود که امارات به تدریج جنبش‌هایی را که از آنها حمایت می‌کند، به عادی‌سازی روابط با اسرائیل ترغیب می‌کند و منافع اقتصادی و امنیتی در پس این همگرایی قرار دارد.

طبق این گزارش، امارات از سال‌ها قبل در راستای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل قدم برداشته و هم‌پیمانان ابوظبی در حال حاضر از آن الگو می‌گیرند.

این سایت اعلام کرد، ابوظبی با این تحرکات، به دنبال بهره‌برداری از به رسمیت شناختن ضمنی اسرائیل است تا قراردادهای جدیدی از امنیت سایبری را با صهیونیست ها منعقد کند، چنان که توافق در 20 ژوئن گذشته با هدف تسهیل در پژوهش‌های مشترک در چارچوب بیماری فراگیر کنونی بود.

پایگاه اینتلیجنس آنلاین تاکید کرد که عادی‌سازی روابط، انگیزه‌های امنیتی کلاسیک بیشتری نیز در خود نهفته دارد؛ چراکه اسرائیل و امارات امیدوارند تا یک جبهه مشترکی را علیه ایران و نفوذش در خاورمیانه شکل دهند.

این پایگاه در ادامه اعلام کرد، روابط میان اسرائیل و ابوظبی در سال ۲۰۰۷ از سوی بازرگانان اسرائیلی در ابوظبی آغاز شد اما همچنان مخفی ماند. "متی کوچاوی"، که از آمریکا و سوئیس فعالیت می‌کرد، از سال 2009 در این زمینه پیشرو بوده است و او ابوظبی را به تکنولوژی ایمنی جهت حفاظت از مرزهایش مجهز کرد.

از سال 2015، "دیوید میدان"، -جاسوس موساد طی 30 سال- ارائه خدمات مشورتی شرکتش David Meidan Projects به شرکت‌هایی همچون گروه NSO Group را برعهده داشت که در زمینه اطلاعات الکترونیک با شراکت با" محمد دحلان" کار می‌کند.

همچنین "آوی لیومی" مدیر سابق شرکت پهپادهای Aeronautics Defense Systems طی همان دوره به ابوظبی انتقال یافت و این شرکت بر تماس‌های قراردادهای تسلیحاتی میان تل‌آویو و ابوظبی از سال 2017 متمرکز بود.

پربیننده ترین خبرها