روایت تلویزیون ملی چین از یاغی گری هوایی آمریکا و تعرض به هواپیمای مسافری ایران

روایت تلویزیون ملی چین از یاغی گری هوایی آمریکا و تعرض به هواپیمای مسافری ایران
شنبه 4 مرداد 1399 - 14:03

تلویزیون ملی چین در گزارشی ضمن بازتاب تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران نوشت که از دیدگاه مقام های تهران از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، «یاغی گری هوایی» آمریکا اقدامی تروریستی و کاملا غیرقانونی است.

العالم ـ آسیا

«سی.سی.تی.وی» روز شنبه در گزارشی خاطر نشان کرد وزیر خارجه ایران نزدیک شدن جنگنده های آمریکایی به یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که به سمت لبنان پرواز می کرد را حرکتی تروریستی و غیرقانونی توصیف کرده است.

این گزارش تاکید می کند که توجیهات آمریکا مبنی بر نظارت بر این هواپیمای مسافربری، از دیدگاه ایران قابل قبول نیست، تهران آن را محکوم کرده و نسبت به تبعات چنین اقداماتی از سوی آمریکا هشدار داده است.

تلویزیون چین می افزاید: تصاویر منتشر شده توسط تلویزیون ایران از این حادثه، نشان می دهد این هواپیمای مسافربری متعلق به خط هوایی «ماهان ایر» به دلیل مجبور شدن به کم کردن ارتفاع به صورت آنی، با خطر مواجه شده و برخی مسافران آن نیز زخمی شده اند.

این گزارش می افزاید، آمریکا اصرار می کند که فاصله ایمنی از این هواپیمای مسافربری را حفظ کرده است اما تصاویر نشان می دهد که مسافران وحشت زده شده و جیغ و فریاد کرده اند.

از قول «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز آمده است که توضیحات آمریکایی ها قابل قبول و قانع کننده نیست تعرض به یک هواپیمای مسافربری برفراز خاک یک کشور ثالث، نقض قوانین و نرم های بین المللی و هوانوردی است.

هواپیمای ایرباس A۳۱۰ شرکت هواپیمایی ماهان که پنجشنبه شب (دوم مرداد ماه) در آسمان سوریه مورد تهدید جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت، مجبور به کاهش ارتفاع و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد و بعد از تخلیه مسافران خود در بیروت، با شماره پرواز ٥١١٥٣ پرواز خود را از بیروت به سمت فرودگاه امام خمینی ادامه داد و حوالی ساعت ٣ بامداد به سلامت در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

پربیننده ترین خبرها