کاهش حملات داعش در مناطق هم مرز با ایران در پی عملیات های مشترک حشدالشعبی و ارتش عراق

کاهش حملات داعش در مناطق هم مرز با ایران در پی عملیات های مشترک حشدالشعبی و ارتش عراق
شنبه 4 مرداد 1399 - 22:43

عضو پارلمان عراق گفت عملیات ضد داعش رزمندگان الحشد الشعبی و ارتش عراق در استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران طی یک ماه اخیر حملات تروریستی را در این استان به نصف کاهش داد.

العالم - عراق

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه تاکید کرد موفقیت عملیات الحشد الشعبی و ارتش عراق در پیگرد عناصر داعش در استان دیالی در شرق عراق حملات تروریستی را طی ماه ژوئیه به نصف رسانده است.

«عبدالخالق العزاوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:« اوضاع امنیتی ماه اخیر در استان دیالی نشان از کاهش قابل توجه حملات تروریستی دارد که در مقایسه با ژوئن گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است».

وی افزود:« این اتفاق نشانه مثبت و حاکی از این است که عملیات نظامی اخیر نیروهای الحشد الشعبی و ارتش در کاهش حملات تروریست‌های داعش در این استان مثمر ثمر بوده است».

وی با تاکید بر اینکه تروریسم در دیالی تمام نشده و هنوز خطر واقعی در برخی مناطق به دلیل حضور هسته‌های خفته داعش وجود دارد، گفت: «تلاش نیروهای امنیتی و تشکیلات حامی آن در پیگرد هسته‌های تروریستی داعش در مناطق متعدد ادامه دارد».

استان دیالی در ژوئیه شاهد پنج عملیات نظامی در مناطق وسیعی از این استان بود که مشارکت گسترده نیروهای الحشد الشعبی و تشکیلاتی از ارتش عراق انجام شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها