اهداف آمریکا از اقدامات تحریک آمیز در منطقه

اهداف آمریکا از اقدامات تحریک آمیز در منطقه
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 23:27

کارشناسان بین المللی معتقدند سناریوی خطرناک امریکا در خصوص تعرض جنگنده های این کشور به هواپیمای غیرنظامی ایرانی در حریم هوایی سوریه که ممکن بود فاجعه جبران ناپذیری به بار بیاورد، از ابعاد و پیام های مختلفی برخوردار است.

العالمنظرکده

کارشناسان می گویند این تعرض بیانگر این است که علیرغم اینکه امریکا برای رفتن به شرق اسیا برنامه ریزی می کند اما در سوریه باقی خواهد ماند و هشداری برای ایران مبنی بر عدم مقابله با طرح امریکا درمنطقه است در غیر این صورت جنگنده های امریکایی حتی در صورت غیرنظامی بودن هواپیماهای ایران،در کمین آنها هستند.

کارشناسان همچنین معتقدند: تلاش های تحریک امیز امریکا بیانگر خشم ناشی از توافق نظامی چند روز پیش ایران و سوریه مبنی بر تجهیز دمشق با ضد هوایی هایی از تهران است که در هدف گیری اشتباه نمی کند. آمریکا هدف مشخصی دارد و آن تاکید بر حضورش در منطقه و مقابله با طرح مقاومت است حتی اگر هدف قرار دادن غیر نظامیان در آسمان باشد.

این کارشناسان هشدار دادند امریکا به دنبال ترور یکی از مبارزان مقاومت در سوریه و پس از اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه ترور هریک از مبارزان حزب الله واکنش مستقیم خواهد داشت، باید منتظر عکس العمل حزب الله باشد.

تحلیلگران می گویند آماده باش نظامیان اسرائیل در مرزهای لبنان، نتیجه باور قطعی رژیم اشغالگر به واکنش دردناک مقاومت است.

آنها خاطرنشان کرده اند: به خاطر وضعیت حساس امریکا، ترامپ در صدد ورود به رقابت زیان بار نیست و هم اکنون به خاطر بحران واقعی ناشی از ناکامی در زمینه درمان ویروس کرونا؛ شانس وی در انتخابات ضعیف است.

حوادث کنونی تلاشی برای ترسیم خطوط قرمز جدید است و این در شرایطی است که طرح هدفمند امریکا و اسرائیل برای ساقط کردن دولت سوریه با ضربه دردناک مواجه و ناکام شده است.

در مقابل نیز برخی مقامات سوری تاکید می کنند که دزدی امریکادر دریا ، زمین و حریم هوایی سوریه ادامه دارد و حضور امریکا در پایگاه التنف و شمال سوریه بخشی از دزدی واشنگتن از سوریه است.

آنان افزودند اقدامات تحریک آمیز دولت ترامپ برای بهره جویی در داخل امریکا و هم چنین تلاش برای آزمایش محور مقاومت "ایران، سوریه و حزب الله" و راهزنی زمینی، هوایی و دریایی است.

کارشناسان سفر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به سرزمین های اشغالی را در چارچوب تلاش برای یافتن راهکاری در برابر واکنش ایران و محور مقاومت یا شاید جلوگیری از ماجراجویی اسرائیلی ها دانستند.

برخی مقامات بریتانیایی معتقدند راهزنی امریکا در منطقه و تعرض این کشور به هواپیمای مسافربری ایرانی در صورت سقوط این هواپیما یا کشته شدن یکی از سرنشینان آن، مشکل بزرگی برای واشنگتن و ستاد انتخاباتی ترامپ به بار می آورد.

آنها معتقدند این حوادث بیانگر درگیری امریکا و اسرائیل با ایران و محورمقاومت و تلاشی برای دور کردن ایران از سوریه و حزب الله است.

پربیننده ترین خبرها