واکنش دولت عراق به انفجار پایگاه «الصقر»

واکنش دولت عراق به انفجار پایگاه «الصقر»
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 10:18

وزارت کشور عراق، طی بیانیه‌ای، از جزئیات جدیدی درباره انفجارهای شب گذشته در پایگاه «الصقر» در جنوب بغداد که متعلق به نیروهای پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی خبر داد.

العالم-عراق

«سعد معن» مدیر اطلاع‌رسانی وزارت کشور در یک فایل صوتی که در رسانه‌های عراق منتشر شد، اعلام کرد: بیش از بیست خودروی آتش‌نشانی به این پایگاه اعزام و بیش از هفتاد درصد آتش‌سوزی به راه افتاده مهار شد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، معن توضیح داد: این آتش سوزی از سه کاروان دارای تجهیزات قدیمی آغاز شد و تشخیص اولیه دلیل این انفجارها همین امر و افزایش دمای هواست

«عثمان الغانمی» وزیر کشور نیز دستور تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای مشخص شدن علت دقیق این انفجارها در پایگاه الصقر را صادر کرده است.

اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز شب گذشته درباره انفجارهای صورت گرفته در این پایگاه نظامی در جنوب بغداد اعلام کرد: پس از رسیدن به محل حادثه، انفجار یک انبار تجهیزات و تسلیحات پلیس فدرال به دلیل افزایش دمای هوا و انبارداری نادرست مشاهده شد و هنوز تلاش‌های بخش مهندسی و آتش‌نشانی برای مهار این امر ادامه دارد و نیروها هنوز در محل حادثه هستند.

یک منبع آگاه امنیتی در استان بغداد، دیشب از وقوع سه انفجار در پایگاه الصقر در منطقه الدوره در جنوب بغداد و بلند شدن دودی غلیظ بر فراز این منطقه خبر داده بود.

برخی منابع در پارلمان عراق و الحشد الشعبی در علت اعلام شده از سوی این دو مرکز تشکیک کردند و انفجارهای امشب را به انفجارهای قبلی مرتبط دانستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها