بذرپاش: دیوان محاسبات، احتکار قدرت و کارنکردن ها را نیز محاسبه خواهد کرد

بذرپاش: دیوان محاسبات، احتکار قدرت و کارنکردن ها را نیز محاسبه خواهد کرد
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 11:18

رییس دیوان محاسبات با بیان این که این دیوان کارنکردن‌ها را هم باید محاسبه کند، گفته، حسابرسی عملکرد و عدم النفع ناشی از تصمیم نگرفتن‌ را محاسبه خواهیم کرد، این احتکار قدرت به اندازه احتکار کالا باید مورد توجه و حسابرسی قرار گیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور روز دوشنبه در مراسم تودیع خود، دیوان را نهادی عنوان کرد که از ابتدا برای نظارت ملت به وضع مالی کشور به وجود آمده است.

وی در عین حال افزود: تا دولت بودجه ریزی عملیاتی را آغاز نکند، دیوان هم نمی‌تواند حسابرسی عملکرد را به نحو احسن انجام دهد. البته با میانبرهایی در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را خواهیم کرد.

بذرپاش اظهار داشت: دیوان محاسبات کارنکردن‌ها را هم باید محاسبه کند؛ این یعنی حسابرسی عملکرد و عدم النفع ناشی از تصمیم نگرفتن‌ را محاسبه خواهیم کرد؛ این احتکار قدرت به اندازه احتکار کالا باید مورد توجه و حسابرسی قرار گیرد.

وی با بیان این که پاسداری از بیت‌المال را به سختگیرانه ترین سطح خود خواهیم رساند، گفت: در دوران تحریم‌ها و برای عبور از آن، روش‌های درست را با مدیران مطرح می‌کنیم تا تصمیم بگیرند و نترسند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد، باید نهضت قیمت تمام شده کالا و خدمات را در دیوان دنبال کنیم تا مردم را هرچه بیشتر از مدیریت متنفع نماییم.

وی با بیان اینکه نظارت مردمی را گسترده خواهیم کرد، گفت: ساختار و تشکیلات دیوان را به روزرسانی خواهیم کرد. گزارش تفریغ بودجه که مهمترین سند نظارت مالی کشور است، باید تغییرات جدی بکند. بسیاری از پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود ناشی از همین تاخیر است.

رئیس دیوان محاسبات با بیان این که با دیوان کار سیاسی نخواهیم کرد، افزود: پاسخ ما به تهمت ها، کار بیشتر برای مردم و نظارت دقیق‌تر بر بیت المال کشور خواهد بود.

مهرداد بذرپاش چهارشنبه اول مرداد ماه با 158 رای نمایندگان مجلس به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

پربیننده ترین خبرها