رزمایش بزرگ زمینی و هوایی آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود

رزمایش بزرگ زمینی و هوایی آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 17:59

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری یک رزمایش زمینی و هوایی با نیروهای مسلح ترکیه طی روزهای آتی خبر داد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری رزمایش بزرگ با ارتش ترکیه طی روزهای آتی خبر داد.

بنابر اعلام وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» این رزمایش مطابق توافقنامه همکاریهای نظامی آذربایجان و ترکیه، طبق برنامه سالانه برگزار می‌شود. در این رزمایش تمرین‌های مشترک تاکتیکی با مشارکت نیروی زمینی و نیروی هوایی هر دو کشور برگزار می‌شود. در این رزمایش مشترک پرسنل نظامی، خودروهای زرهی، توپخانه و خمپاره انداز و همچنین هواپیماها و جنگنده‌ها و تجهیزات پدافند هوایی از هر دو کشور حضور خواهند داشت.

مطابق برنامه، تمرین‌های نیروی زمینی از 1 تا 5 آگوست(شنبه 11 مرداد تا چهارشنبه 15 مرداد) در «باکو» و «نخجوان» و تمرینات هوایی از 29 ژوئن تا 10 آگوست (چهارشنبه 8 مرداد تا دوشنبه 20 مرداد) در باکو، نخجوان ، گنجه، کردامیر و یولاخ برگزار می‌شود.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که آذربایجان طی روزها و هفته‌های گذشته تنش‌های مرزی خونین با ارمنستان داشته و ترکیه نیز در این گیر و دار از باکو حمایت کرده است.

این دو کشور چندی قبل نیز در جمهوری نخجوان رزمایشی برگزار کردند و طی آن نیروهای مسلح آذربایجان و نیروهای مختلف ساختاری جمهوری نخجوان و نیروهای مسلح ارتش ترکیه حضور داشتند.هدف آذربایجان از برگزاری چنین رزمایش‌های مشترک افزایش سطح آمادگی پرسنل و تمرین مهارتهای نظامی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها