حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد تکذیب شد

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد تکذیب شد
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 13:32

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق موسوم به «الاعلام الامنی»، اخبار منتشر شده درباره حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد را تکذیب کرد.

العالم - عراق

رسانه‌های عراقی شامگاه سه‌شنبه از اصابت چند راکت به پایگاه نظامی «ویکتوری» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.

بغداد الیوم، السومریه نیوز، شبکه ماهواره‌ای «دجله» و مرکز رسانه‌ای «صابرین» از جمله رسانه‌هایی بودند که این خبر را منتشر کردند.

با این وجود گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق موسوم به «الاعلام الامنی»، این خبر را از اساس تکذیب و طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در این باره دقیق نیست و هیچ راکتی به سوی پایگاه ویکتوری در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک نشده است.

در این بیانیه آمده است: برخی رسانه‌ها اخبار غیردقیقی درباره شلیک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد منتشر کردند. ما این اخبار را تکذیب و اعلام می‌کنیم که فرماندهی عملیات بغداد هیچ عملیات شلیک موشک به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد را رصد و ثبت نکرده است.

در ادامه از رسانه‌ها خواسته شد که درباره انتشار اخبار امنیتی دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند و اخبار را تنها از منابع رسمی دریافت کنند.

طی چند روز اخیر علیه برخی پایگاه‌های نظامی در عراق از جمله پایگاه نظامی«التاجی» بغداد و «اسپایکر» در صلاح‌الدین، حملات مشکوک راکتی و پهپادی صورت گرفته که هنوز هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

پربیننده ترین خبرها