اشکنازی: دیگر کسی درباره الحاق کرانه باختری صحبت نمی‌کند

اشکنازی: دیگر کسی درباره الحاق کرانه باختری صحبت نمی‌کند
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 23:45

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که آمریکا و اسرائیل دیگر درباره برنامه الحاق کرانه باختری صحبت نمی‌کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

اشکنازی که با رادیو رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: هیچکس درباره طرح الحاق صحبت نمی‌کند حتی آمریکایی ها.

ی افزود: نمی‌توانم بگویم که طرح الحاق به صورت کلی از دستور کار خارج شده؛ ممکن است دوباره در صورتی که به توافق‌های موجود لطمه‌ای نزند مطرح شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه او هر هفته با وزیر خارجه آمریکا صحبت می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها درباره موضوع الحاق صحبتی نمی‌کنند.

حزب - آبی سفید رژیم صهیونیستی به رهبری بنی گانتس وزیر جنگ که اشکنازی نیز از اعضای برجسته این حزب به شماری می‌آید، با طرح الحاق کرانه باختری مخالف هستند و معتقدند که این طرح به توافق‌هایی که این رژیم امضا کرده به ویژه توافق‌های امنیتی با اردن آسیب می‌زند.

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیهبشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود، موضوعی که با مخالفت ملل اسلامی و عربی تاکنون اجرا نشده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها