ثبت رکورد بالاترین تلفات کرونا در جهان/ شمار جانباختگان در آمریکا از ۱۵۰ هزار نفر گذشت

ثبت رکورد بالاترین تلفات کرونا در جهان/ شمار جانباختگان در آمریکا از ۱۵۰ هزار نفر گذشت
پنج‌شنبه 9 مرداد 1399 - 12:00

خبرگزاری رویترز گزارش داده که شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا تا روز چهارشنبه (دیروز) با عبور از مرز ۱۵۰ هزار نفر رکورد جدیدی را ثبت کرد که بالاترین آمار در بین کشورهای جهان محسوب می شود.

العالم ـ آمریکا

محاسبات رویترز نشان می دهد روز گذشته ۱ هزار و ۴۶۱ مورد جدید به تلفات کرونا در آمریکا افزوده شده که بالاترین رقم روزانه از تاریخ ۲۷ مه است.

این گزارش حاکی است: روز چهارشنبه در آمریکا تقریبا در هر دقیقه یک آمریکایی به دلیل کرونا جان باخته است.

شمار جان باختگان کرونا در آمریکا سریع ترین رشد را در دو ماه گذشته داشته است و در ۱۱ روز گذشته ۱۰ هزار نفر افزایش داشته است.

شمار کشته شدگان کرونا در سراسر آمریکا در سه هفته گذشته افزایش داشته و برای اولین بار از ژوئن (خرداد) تاکنون موارد جدید تلفات در مقیاسه هفته به هفته کاهش داشته است.

افزایش مبتلایان به کرونا در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس در ماه جاری فشار کاری بیمارستان ها را در این ایالت ها افزایش داده است. این افزایش باعث شده که ایالت های آمریکا تغییری کامل در بازگشایی های اقتصادی ایجاد کنند تا روند گسترش ویروس را کاهش دهند.

تگزاس در صدر ایالت های آمریکایی با تقریبا ۴ هزارو ۳۰۰ جان باخته در ماه جاری است. فلوریدا با ۲ هزار و ۷۰۰ و کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت ترین ایالت آمریکا با ۲ هزار و ۹۰۰ مورد تلفات در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نوشته رویترز، سرانه مرگ در آمریکا در میان ۲۰ کشور جهان با بالاترین روند شیوع ، این کشور را در رتبه ششم قرار داده است و نرخ مرگ و میر از بین هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور ۴۵ نفر است.

به گزارش ایرنا، کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

پربیننده ترین خبرها