وقتی تونسی ها دو عید را هم زمان جشن می گیرند!

وقتی تونسی ها دو عید را هم زمان جشن می گیرند!
جمعه 10 مرداد 1399 - 10:44

هشتگ تونس در بسیاری از کشورهای عربی و در راس آن تونس،الجزائر و قطر پس از اعلام پارلمان تونس در دادن رای اعتماد مجدد به راشد الغنوشی رئیس پارلمان ، در توییتر ترند شد.

العالم تونس

فعالان شبکه های اجتماعی از پیروزی دموکراسی و ناکام گذاردن توطئه های خارجی که تونس را هدف قرار داده ، ابراز شادمانی کردند.

فتحی تویل در تعامل با این هشتگ در توییتی نوشت : امروز شنیدن نام تونس ، دل آزادگان امت عربی و اسلامی را شاد می کند ، تونس توانست همه طرح های ائتلاف امارات و عربستان را شکست دهد .حدود یک هفته تا ده روز اخباری درباره ناکامی طرح کودتای امارات برای ساقط کردن تجربه دموکراسی در تونس منتشر می شود.خدا را شکر برای نعمت آزادی علیرغم تمایل انف بن زاید .

وی در توییت دیگری ویدئویی از نمایندگان پارلمان پس از دادن رای اعتماد مجدد به الغنوشی منتشر کرد تا شادی آنها را نشان دهد. "این ویدئو دلها را شاد می کند، نمایندگان شرافتمند و در راس آنان زیاد الهاشمی،به نوچه های امارات در تونس پس از ناکامی طرح هایشان می خندند

"سندس عشال"نیز ویدئویی از ژانویه گذشته از پارلمان تونس و توطئه های هدفمندی منتشر کرد " یک نماینده تونسی از توطئه های ابوظبی برای تونس و استقرار انان به بهانه ساقط کردن الاخوان و حکومت انان سخن می گوید."

این نماینده گفت امارات در صدد ساقط کردن فرایند دموکراسی کشور است این جلسه 13/1/ 2020 برگزار شد

محسن الیزیدی از قطر نیز نوشت : " تونس عزیز نماد آزادی و دموکراسی درمنطقه عربی زخمی و درد کشیده باقی می ماند.. ما به انتخاب مردم تونس احترام گذاشته و بر گردن توطئه کنندگان صهیونیستی که محور انقلاب ها هستند پا می گذاریم.خداوند ذلیلشان کند.

"احمد البقری " از مصر نیز در راستای این هشتگ نوشت: رای اعتماد مجدد به راشد الغنوشی رهبر جریان النهضه به عنوان رئیس پارلمان تونس مبارک باد یک روز سیاه دیگر برای محمد بن زاید و رفقای محور شرارت وی . دموکراسی تونس مبارک باد

جابر الحرمی خبرنگار قطری نیز در ناکام گذاردن لایحه سلب اعتماد از راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس نوشت: امارات علیرغم دادن رشوه در تصویب طرحش برای ساقط کردن دموکراسی در تونس ناکام ماند. دولت امارات میلیون ها دلار برای ساقط کردن راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و هدف قرار دادن تونس دموکراتیک هزینه کرد... اما به خاطر هوشیاری مردم تونس به این توطئه ها نتوانست بدان دست یابد بهار عربی تونس آغاز شده و کامل خواهد شد درس جدیدی است مردم تونس سبز سپاسگزاریم

"یسرا ابراهیم " نیز عکسی از فرایند رای دادن نمایندگان پارلمان تونس به سلب اعتماد منتشر کرد و گفت این صحنه در هیچ کشور عربی دیگری تکرار نخواهد شد .جلسه سلب اعتماد از رئیس مجلس راشد الغنوشی .

"ابو محمد مصطفی " نیز نوشت : رای دادن به سلب اعتماد از الغنوشی شکستی است که امارات برای آن میلیون ها دلار پرداخت. تونس امروزدو عید دارد تونس امارات را شکست داد .

شهروند دیگری نوشت : حق در تونس پیروز شد و دموکراسی در باشکوه ترین شکل تجلی یافت

لایحه سلب اعتماد از الغنوشی فقط 97 رای آورد که به حد نصاب نرسید و رای دادن محرمانه به دلیل مسائل امنیتی حدود یک ساعت و نیم در مجلس با تاخیر برگزار شد.اما این رای گیری به حد نصاب (109 رای) برای سلب اعتماد نرسید که به معنای ادامه ریاست الغنوشی بر ریاست مجلس است.

پربیننده ترین خبرها