منبع دولتی عراق: به زودی توافقی فرا‌گیر میان بغداد و اربیل امضا می‌شود

منبع دولتی عراق: به زودی توافقی فرا‌گیر میان بغداد و اربیل امضا می‌شود
جمعه 10 مرداد 1399 - 16:52

یک پایگاه عراقی به نقل از یک منبع دولتی آگاه خبر داد که به زودی اربیل و بغداد توافقی فراگیر در ارتباط با نفت و گذرگاه‌های مرزی امضا خواهند کرد.

العالم - عراق

پایگاه خبری «بغداد الیوم»، امروز (جمعه)، به نقل از یک منبع آگاه که آن را دولتی خواند، گزارش داد که به زودی اربیل و بغداد توافقی همه‌جانبه امضا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این منبع در این خصوص گفت: «مقرر شده است که پس از تعطیلات عید قربان، یک هیأت از دولت منطقه کردستان عراق برای امضای توافق فراگیر وارد بغداد شود».

این منبع در ادامه گفت: «بغداد و اربیل به تمام مشکلات فیمابین مرتبط با نفت و گذرگاه‌های مرزی پایان دادند. توافقی [میان آنها] مبنی بر تحویل ۲۵۰ هزار بشکه نفت و پنجاه درصد واردات گذرگاه‌های مرزی وجود دارد».

این منبع که نخواست نامش فاش شود، توضیح داد: «تا به این لحظه، [دو طرف] در ارتباط با مبلغ ارسالی از بغداد به کردستان به توافقی دست نیافتند. مذاکراتی برای افزایش پنجاه میلیارد دیگر وجود دارد تا از آن برای پرداخت حقوق کارمندان و پیشمرگه استفاده شود».

این منبع در پایان اظهاراتش گفت: «برای حل این مشکلات، وساطتتی از سوی آمریکا و هیأت اتحادیه اروپا صورت گرفت و به احتمال زیاد طی سفر آتی هیأت منطقه کردستان توافقی فراگیر به امضا برسد».

در همین ارتباط، روز گذشته، وزیر کشور عراق در سفر به منطقه کردستان و دیدار با مقامات کُرد، بر آمادگی نخست‌وزیر برای حل و فصل مشکلات و اختلافات با اربیل تاکید کرده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها