نماینده سازمان ملل از انتخابات زودهنگام در عراق حمایت کرد

نماینده سازمان ملل از انتخابات زودهنگام در عراق حمایت کرد
شنبه 11 مرداد 1399 - 16:11

نمایندگی سازمان ملل در بغداد از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق حمایت کرد.

العالم ـ عراق

جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل و رییس گروه کمک‌کننده سازمان ملل به عراق (یونامی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده ارائه کمک و مشورت فنی برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد، سالم و صادقانه که اعتماد عمومی را جلب کند، به عراق است.
وی تصریح کرد: انتخالات زودهنگام پارلمانی در عراق برآورده کننده خواست‌های اصلی مردم این کشور برای ایجاد ثبات و دمکراسی بیشتر در عراق است.
وی خاطر نشان کرد که برگزاری انتخابات صادقانه، آزاد، سالم و سراسری به صورت درست می‌تواند باعث بازگرداندن نشاط به نظام سیاسی و اعتمادسازی به مردم عراق شود.
پلاسخارت، مسوولیت این انتخابات صادقانه را بر عهده دولت، پارلمان، احزاب سیاسی و دیگر عوامل ذی‌ربط در عراق دانسته است.
وی ادامه داد که این انتخابات نیز به رهبری خود عراقی‌ها و در مالکیت این کشور خواهد بود و نقش سازمان ملل فقط تقدیم مشورت و حمایت فنی است که دولت و کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق درخواست می‌کند.
به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر عراق دیروز (جمعه) دهم مرداد ماه تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور را ششم ژوئن 2021 (16 خرداد 1400) اعلام کرد.
تاکنون غیر از «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان و رهبر ائتلاف «اتحاد قوا» اهل سنت عراق، بقیه جریان‌های سیاسی با زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام موافقت کرده‌اند.
الحلبوسی خواهان تاریخ زودتر از موعد تعیین شده برای انتخابات بوده و در صورت برآورده نشدن انتظاراتش، تهدید به انحلال پارلمان کرده است.

پربیننده ترین خبرها