بحرین اظهارات مقام ترکیه‌ای علیه امارات را محکوم کرد

بحرین اظهارات مقام ترکیه‌ای علیه امارات را محکوم کرد
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 13:47

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع ترکیه علیه امارات را محکوم و بر همبستگی با امارات تأکید کرد.

العالم - لیبی

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای اظهارات «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه علیه امارات را تحریک‌آمیز و بر خلاف عرف دیپلماتیک برشمرد.

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرده بود که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند.

در این بیانیه آمده است: «اظهارات آکار تهدیدی مردود و محکوم علیه یک کشور عربی برادار دارای مواضع ملی اصیل و نقش سازنده در جامعه بین‌المللی است».

طبق گزارش خبرگزاری بحرین(بنا)، در این بیانیه بر همبستگی بحرین با امارات و حمایت از مواضع ثابت آن در خصوص دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی تأکید شده و آمده است که این دخالت‌های ترکیه نقض منشور سازمان ملل و منشور سازمان همکاری اسلامی و تهدیدی برای امنیت ملی عربی و صلح و امنیت منطقه‌ای است.

ترکیه از حامیان دولت «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» است که در غرب لیبی قرار دارد در مقابل این دولت، دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات برخوردار است. لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها