کرونا در ژاپن بار دیگر اوج گرفت/ شمار مبتلایان برای پنجمین روز متوالی از مرز 1000 نفر گذشت

کرونا در ژاپن بار دیگر اوج گرفت/ شمار مبتلایان برای پنجمین روز متوالی از مرز 1000 نفر گذشت
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 09:30

مقامات بهداشتی ژاپن اعلام کردند برای پنجمین روز متوالی شمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در این کشور از مرز هزار نفر گذشته است که نشان می دهد ابتلا به این ویروس دوباره اوج گرفته است.

العالم ـ آسیا

تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد، روز گذشته (یکشنبه) یک هزار و ۳۳۲ مورد ابتلا به کرونا در کل کشور و ۲۹۲ مورد در استان توکیو گزارش شده است.

این گزارش حاکی است روز شنبه نیز در ژاپن یک هزار و ۴۳۲ تن و در توکیو هم تعداد بی سابقه ۴۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در حال حاضر میزان کل ابتلا به کرونا در ژاپن به ۳۹ هزار و ۹۶۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۵ تن در توکیو هستند.

در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در توکیو ژاپن، مقامات این شهر تصمیم گرفتند ساعات کاری برخی از مشاغل را کم کنند.

پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا در ژاپن، المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدت یک سال به تاخیر افتاد اوج گیری مجدد این ویروس در ژاپن، بار دیگر احتمال تعویق یا لغو المپیک را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) بیماری واگیرداری است که ویروس تازه‌ کشف‌ شده کرونا باعث بروز آن می‌شود اکثر افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون نیاز به درمانی خاص بهبود می‌یابند.

ویروسی که باعث بروز کووید-۱۹ می‌شود عمدتاً از طریق ذرات تولیدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می‌شود این ذرات به ‌دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی‌مانند و به ‌سرعت روی زمین یا سطوح می‌افتند.

در صورت نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-۱۹، از طریق تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم‌ها، بینی، یا دهان ممکن است به بیماری مبتلا شوید.

پربیننده ترین خبرها