باران های سیل آسا در کره جنوبی؛ غرق شدن مردم در گل و لای+ تصاویر

باران های سیل آسا در کره جنوبی؛ غرق شدن مردم در گل و لای+ تصاویر
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 10:53

جاری شدن سیل ناشی از باران های سیل آسا در مناطق وسیعی از کره جنوبی از جمله پایتخت و شهرهای اطراف به کشته و مفقود شدن شماری از شهروندان در گل و لای، توقف خدمات قطارها و بسته شدن جاده ها منجر شد.

العالم ـ آسیا

باران شدید و کم‌سابقه، سیل و رانش زمین در روزهای شنبه و یکشنبه (11 و 12 مرداد ماه) در مناطقی از کره جنوبی از جمله پایتخت و برخی شهرها و مناطق این کشور خسارات زیادی بر جای گذاشت.

مقامات محلی کره جنوبی اعلام کرده اند که بر اثر جاری شدن سیل، تا کنون پنج نفر در مناطق مختلف شهری و روستایی جان خود را از دست داده‌اند همچنین رانش زمین و طغیان رودخانه به مفقود شدن هشت نفر منجر شده است.

رسانه های کره جنوبی با انتشار گزارش هایی از مدفون شدن تعدادی از مردم به ویژه کشاورزان و روستائیان در گل و لای خبر دادند. بنابر این گزارش رانش زمین در استان گویونگی واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب سئول نیز چند کشاورز را به کام مرگ کشاند که اجساد این کشاورزان بعد از چند ساعت از گل و لای بیرون کشیده شد.

استان چونگ چیونگ در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرق سئول بیشترین خسارت ها را دیده است به طوری که مزارع کشاورزی این منطقه از بین رفته است، جاده ها تخریب و پل های ارتباطی سقوط کرده اند و به دلیل بالا آمدن آب در این منطقه، تعدادی غرق و تعدادی نیز آواره شده اند.

آب گرفتگی در شهر «چونگ جیو» باعث بی خانمان شدن صدها تن شده است خدمات قطار در سه خط واقع در مناطق مرکزی و شرقی کشور - خطوط چونگ بوک، تایبایک و جونگانگ - به دلیل گل آلود شدن خطوط و جاری شدن سیل مختل شده است.

راه آهن ملی کره جنوبی به مسافران در مناطق آسیب دیده توصیه کرده است سایر وسایل حمل و نقل را انتخاب کنند زیرا ممکن است تعمیر خطوط به زمان قابل توجهی نیاز داشته باشد.

در سئول پایتخت کره جنوبی نیز پل جامسو که قسمت های جنوبی و شمالی پایتخت را بهم پیوند می دهد، بر روی عابران و خودروها پیاده بسته شده است زیرا باران های شدید سطح آب رودخانه را به بیش از ۵.۵ متر افزایش داده است.

گزارش آژانس هواشناسی کره جنوبی حاکی است در مناطق مرکزی این کشور ممکن است باران تا روز سه شنبه ادامه یابد زیرا این کشور تحت تاثیر توفان «هاگوپیت» قرار دارد.

«چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی، وزارتخانه ها و دولت های محلی را به اقدامات پیشگیرانه دعوت کرده و از مردم خواسته است با هشدارهای دولتی همراهی کنند.

پربیننده ترین خبرها