لبنان به وزیر خارجه جسور نیاز دارد

لبنان به وزیر خارجه جسور نیاز دارد
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 19:29

برخی تحلیلگران و مقامات لبنانی معتقدند استعفای ناصیف حتی وزیر امور خارجه لبنان با چندین پرونده پیچیده و شرایط استثنائی کنونی لبنان ارتباط دارد و مستلزم  تصمیم گیری های سریع و قطعی است و هیچ تاخیری پذیرفته نیست.

العالمنظرکده

تحلیلگران اظهارداشت: دولت لبنان وقت ندارد و باید سریعا تصمیم گیری و نواقص ناصیف حتی را جبران کند و وزیر جایگزین توانست بلافاصله پس از تحویل پست با دعوت مقامات کویت و دیگر مسائل اقداماتی انجام دهد.

آنها افزودند: این وزارت خانه لبنان باید شبانه روز بدون خستگی برای دست یافتن به نتیجه بهتری تلاش کند زیرا مردم دیگر تحمل ندارند امید است وزیر جدید فعالتر باشد و روش جدیدی برای همکاری خارجی داشته باشد لبنان در برابر مرحله ی جدیدی است که بهتر از گذشته خواهد بود.

آنها افزودند: سرعت بالا برای یافتن جایگزین برای وزیر امور خارجه ؛ راه های مشکل تراشی و بهره براری سیاسی به ویژه برخی از نمایندگان لبنانی را می بندد.

آنها افزودند لبنان به ویژه پس از اظهارات دوروتی شیا سفیرامریکا و حمله به نیروهای مقاومت لبنان و تبعات سفر جان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه مستلزم داشتن وزیر جسور قاطعی است درست مانند حسان دیاب نخست وزیر لبنان که موضع محکم و بازدارنده دارد و باروحیات ناصیف حتی مغایرت داشت .

افزون بر تنش حاصل در مرزها در ارتباط با تصمیم مقاومت در پاسخ به شهادت یکی از نیروهای مقاومت در حمله اسرائیل به نزدیکی فرودگاه دمشق و انقضای تمدید حضور نیروهای فوق العاده یونیفل که آن را حادثه دیپلماتیک بزرگ دانستند همچنین بحران ترسیم مرزهای آبی و خاکی با رژیم اشغالگر مربوط به مناطق نفتی موجود در آبهای منطقه نیز وجود دارد.

تحلیلگران افزودند: امریکا و رژیم صهیونیستی در تلاشند برخی قواعد درگیری مرتبط با تمدید حضور نیروهای یونیفل و استقرار آنان میان لبنان و سوریه را تغییر دهند.

آنها تاکید کردند وزیر امورخارجه لبنان عملا نتوانسته دستاوردی در سطح خارجی داشته باشد و با حسان دیاب نخست وزیر نیز هماهنگ نبود ه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها