توفانی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر آمریکا را در نوردید/ سیل، آتش سوزی و قطع برق هزاران مشترک

توفانی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر آمریکا را در نوردید/ سیل، آتش سوزی و قطع برق هزاران مشترک
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 18:55

توفان ایسایاس به همراه بادهایی با سرعت ۸۵ متر بر ساعت دوشنبه شب موجب آتش سوزی‌های گسترده، قطع برق هزاران مشترک، وزش گردباد و جاری شدن سیل های مخرب در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی در شرق آمریکا شد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس و روزنامه دیلی میل؛ ایسایاس نیرومندترین توفان در این منطقه از هنگام وزش سندی در سال ۲۰۱۲میلادی به شمار می رود.

با تشدید قدرت ایسایاس در اواخر دوشنبه و تبدیل شدن دوباره آن به گردباد و توفان نوع یک، ایالت های کارولینای ایالات متحده زیر ضربه های آن قرار گرفت. تصاویر ترسناک ویدیویی، نشانگر جاری شدن سیلابی از آب اقیانوس ها همراه با وزش باد و باران در توقفگاه های خودرویی و جاده های این ایالت هاست.

پنج دستگاه خانه در "اوشن آیزل بیچ" در کارولینای شمالی در پی آتش سوزی شدید ناشی از گردباد، به کلی نابود شد. همچنین ۳۰ تن از یک مجتمع مسکونی در سرف سیتی که در آتش می سوخت، بدون آسیب دیدن خارج شده اند.

همچنین جریان برق دستکم ۱۲۴ هزار مشترک در کارولینای شمالی به ویژه نواحی ویلینگتون، برونسویک و هانور قطع شد و خانه ها در خاموشی فرورفتند.

شهرهای بزرگ سواحل شرقی ایالات متحده مانند نیویورک آماده فرا رسیدن ایسایاس شده اند که به گفته مقام های این شهر، نیروی نابودکنندگی آن از هنگام وزش سندی در سال ۲۰۱۲ تاکنون، بی سابقه است.

ایسایاس در نهایت با کاهش سرعت به ۷۰ مایل در ساعت، به توفان استوایی تبدیل شد.

ایالت های جنوب شرقی و شرق آمریکا با وقوع توفان ایسایاس، اکنون با دو تهدید همزمان توفان و همه گیری ویروس کرونا مواجه شده اند و این بحران ها، باعث بروز مشکلات زیادی برای ساکنان این مناطق شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: نزدیک شدن ایسایاس با سرعتی معادل ۷۰ مایل (۱۲۰ کیلومتر) بر ساعت به سواحل فلوریدا، با توجه به همه گیری ویروس کرونا، شرایط را به علت ناتوانی از وادار کردن ساکنان به ماندن در پناهگاه، نگران کننده کرده است.

با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فلوریدا، مسئولان این ایالت برای نگهداشتن افراد در پناهگاه ها از توفان ایسایاس، با مشکل کمبود فضای لازم به منظور رعایت مقررات حفظ فاصله اجتماعی مواجه هستند.

این شبکه خبری ادامه داد: این وضعیت دشواری برای ایالت های شرقی آمریکا است که همزمان با لزوم تخلیه افراد از مناطق توفان زده، با مشکل همه گیری ویروس کرونا و مضاف بر آن نبود برق نیز دست و پنجه نرم می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها