بایدن: توافق تجاری ترامپ با چین به طور بدی با شکست روبرو شد

بایدن: توافق تجاری ترامپ با چین به طور بدی با شکست روبرو شد
پنج‌شنبه 16 مرداد 1399 - 10:12

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به شدت از عملکرد ترامپ در افزایش تنش‌های تجاری با چین انتقاد کرده است.

العالم - آمریکا

جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دونالد ترامپ در قبال تنش های تجاری با چین، گفت: توافق تجاری دولت ترامپ با چین، به طور بدی با شکست و ناکامی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، آمارهای جدید وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور با چین در ماه ژوئن با 5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن به بیش از 28.4 میلیارد دلار رسیده است.

ترامپ یکی از وعده های مهم انتخاباتی خود را برقراری تعادل و توازن در مبادلات تجاری و اقتصادی با چین اعلام کرده بود.

بایدن افزود: مرحله نخست توافق تجاری با چین، به طور بدی با شکست و ناکامی همراه شده است.

"کن فارناسو" سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ نیز با رد اظهارات بایدن، گفت: بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود، سیاست های ضعیفی را در قبال چین اتخاذ کرده بود.

درگیری لفظی اردوگاه های دموکرات و جمهوریخواه بر سر چین نشانگر اهمیت موضوع تقابل یا تعامل با چین برای نامزدهای دو حزب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر است.

بر اساس مرحله نخست توافق تجاری، چین متعهد شده است تا خرید کالاهای آمریکایی را 200 میلیارد دلار نسبت به 2017 میلادی افزایش دهد ولی شیوع ویروس کرونا و افت فعالیت های اقتصادی و تجاری موجب شده است تا چین نتواند به این تعهدات عمل کند.

بایدن افزود: سیاست های ضعیف دولت ترامپ در قبال چین موجب شده است تا پکن همچنان به شرکت‌های دولتی، یارانه پرداخت کرده و ایده های آمریکایی را سرقت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها