بازداشت نوجوان ۱۷ ساله طراح هک توییتر اوباما، بایدن، گیتس و سایرین

بازداشت نوجوان ۱۷ ساله طراح هک توییتر اوباما، بایدن، گیتس و سایرین
شنبه 11 مرداد 1399 - 07:48

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، یک نوجوان ۱۷ ساله، طراح اصلی هک حساب توییتر چندین شخصیت سرشناس بازداشت شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید یک نوجوان ۱۷ ساله، طراح اصلی هک حساب توییتر چندین شخصیت سرشناس از جمله باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، کیم کارداشیان و... را بازداشت کرده است.

این نوجوان گراهام کلارک نام دارد، اهل تامپا در فلوریدا است و با ۳۰ مورد اتهام روبه‌رو شده‌است. او دست‌کم صد هزار دلار از این حملات هکری و کلاه‌برداری‌های مالی پیرو آن درآمد داشته‌است.

یک شهروند بریتانیایی ۱۹ ساله به نام میسون شپرد و یک شهروند ۲۲ ساله دیگر به‌نام نیما فاضلی اهل اورلاندو نیز در دادگاه فدرال کالیفرنیا با اتهام‌هایی در رابطه با هک و کلاه‌برداری‌ها روبه‌رو شده‌اند.

هک توییتر چهره‌های سرشناس جهان سیاست، اقتصاد و سرگرمی در آمریکا که از ۲۵ تیر ماه آغاز شد، یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین حملات هکری از این دست طی سال‌های گذشته به‌شمار می‌رود.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، نخستین قربانی حملات بود. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، مایک بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک، وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، جو بایدن، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، و کیم کارداشیان وست، چهره سرشناس عرصه سرگرمی نیز هک شدند.

حساب کاربری بایدن، بیل گیتس و دیگر چهره‌های شاخص آمریکایی در توییتر هک شد.

هکرها از حساب کاربری این افراد، توییت‌های جعلی فرستاده بودند که به دیگر کاربران پیشنهاد می‌کرد با پرداخت هزار دلار به یک حساب بیت‌کوین، دو هزار دلار درآمد خواهند داشت.

این توییت نخست با استفاده از حساب کاربری ایلان ماسک منتشر شده بود و سپس شبیه آن با حساب‌های کاربری بزوس، گیتس، بلومبرگ، اوباما و بایدن نیز منتشر شد.

یک حساب مرتبط با هکرها، که احتمالا در کنترل گراهام کلارک بوده، ظاهرا توانسته ۱۲ بیت‌کوین، دست‌کم ۱۱۰ هزار دلار، به‌دست آورد.

دادستان ایالتی فلوریدا، اندرو وارن، گفته کلارک «تازه دبیرستان را به پایان رسانده بود، ولی اشتباه نکنید او یک پسر معمولی نیست».

توییتر از واکنش سریع نیروهای قضایی و انتظامی قدردانی کرده‌است. کلارک و یکی دیگر از متهمان در حال حاضر در بازداشت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها