رویترز: تایوان در حال مذاکره با آمریکا برای خرید پهپادهای پیشرفته است

رویترز: تایوان در حال مذاکره با آمریکا برای خرید پهپادهای پیشرفته است
جمعه 17 مرداد 1399 - 14:06

دولت آمریکا در حال مذاکره با مقامات تایوان جهت فروش دستکم چهار پهپاد جاسوسی پیشرفته به این منطقه است.

العالم- آسیا

مقامات تایوان برای اولین بار در حال مذاکره با آمریکایی‌ها جهت خرید چهار فروند پهپاد پیشرفته هستند.

خبرگزاری «رویترز» روز جمعه در گزارشی اختصاصی نوشت، در حال حاضر ناوگان پهپادی تایوان فقط ۱۶۰ مایل برد دارند اما پهپادهای جاسوسی آمریکایی «سی گاردین» که مذاکرات خرید آن در جریان است، ۶۰۰۰ مایل دریایی برد دارند.

به گفته مقامات مطلع در آمریکا، هنوز مشخص نیست که آیا وزارت دفاع آمریکا فروش این پهپادها به همراه تسلیحات مخصوصی که دارند را نهایی کرده باشد.

به گفته آن‌ها در صورتی که قرارداد فروش این پهپادها به تایوان نهایی شود، باید در کنگره نیز مورد تأیید قرار گیرد و این نهاد ممکن است آن را مورد ممانعت قرار دهد.

واشنگتن روابط رسمی با تایوان را در سال ۱۹۷۹ به نفع پکن قطع کرد اما دولت «دونالد ترامپ» افزایش حمایت خود از این منطقه را در اولویت قرار داده است.

«وی فنگه» وزیر دفاع چین روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با «مارک اسپر» همتای آمریکایی خود گفت، آمریکا باید «گفتار و رفتار غلط خود» را پایان دهد و «از تحرکات خطرناکی که ممکن است موجب تشدید تنش‌ها شود، پرهیز کند».

چین، تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع در روابط دو جانبه خود با آمریکا می‌داند. این کشور، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

چین ماه گذشته اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» به دلیل دخالت در فروش سلاح به تایوان اعمال می‌کند.

این در حالی است که با وجود مخالفت قاطعانه پکن اسپر تأکید کرده که واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه خواهد داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها