مخاطبین سخنان سید حسن نصرالله در خصوص انفجار بیروت

مخاطبین سخنان سید حسن نصرالله در خصوص انفجار بیروت
جمعه 17 مرداد 1399 - 21:03

العالم - لبنان

خبر:

رهبر حزب الله لبنان در بیانات خود درخصوص انفجارهای روز سه شنبه لبنان، رسانه های معاند حزب الله، گروههای سیاسی موجود در لبنان و البته مردم این کشور را مخاطب کلام خود قرار داد و به شکلی رسمی نگاه حزب الله لبنان درخصوص این ماجرا و مطالبات حزب الله را از مسئولین پیگیری این پرونده اعلام کرد.


تحلیل:

- سید حسن نصرالله ضمن همدلی با مردم لبنان و تاکید بر اینکه بخشی از شهدا و مجروحین حادثه سه شنبه از فرزندان لبنان در حزب الله بوده اند از عزم جزم حزب الله برای پیگیری ماجرا تا رسیدن به حقیقت و مجازات مقصرین سخن گفت.

- سید حسن نصرااله درعین حال رسانه های معاندی را که بلافاصله پس از انفجار در بیروت بدون توجه به" اعتبار" رسانه ایشان و بی آنکه هیچ بعدی از ابعاد ماجرا روشن شده باشد، حزب الله لبنان را محکوم کرده و پیکان اتهام را متوجه این حزب کردند، مورد نکوهش قرار داد و اعلام کرد در چنین شرایطی حزب الله لبنان محکوم به تحمل فاجعه دردناک انفجار و درعین حال تحمل مظلومیتی استثنایی بود. رسانه های سعودی و وابسته به آل سعود در منطقه در اولین واکنش نسبت به انفجار بیروت کوشیدند تا اسکله و انبار منفجر شده را انبار سلاح، موشک و...متعلق به حزب الله معرفی کنند.
- همچنین برخی از رسانه ها در این میان کوشیدند تا با طرح قیاسهایی بی پایه، عدم اطلاع حزب الله از ماجرا را با سوال مواجه کنند. این رسانه ها آورده بودند چگونه ممکن است حزب الله از"بندر حیفا" و ذخایر انفجاری آن مطلع است اما از بندر بیروت بی خبر بوده است؟ سید حسن با اشاره گذرا به این قیاس بی پایه هم اطلاع دقیق حزب الله از آنچه در داخل کیان صهیونیستی می گذرد را مایه مباهات این حزب معرفی کرد هم آن را اقتضای دشمن شناسی حزب الله دانست. مفهوم کلام سید آنکه در امر اداره و نظارت و...اسکله بندر، حزب الله اساسا مداخله ای نداشته است.

- سید حسن نصرالله با تاکید بر این نکته که حزب الله لبنان هیچ گونه حاکمیتی بر اسکله منفجر شده نداشته است خاطر نشان کرد این حزب کوچکترین مداخله ای در اداره اسکله و نظارت بر آن نداشته است. با این عبارت صریح در واقع رهبر حزب الله لبنان راه را بر شیطنت های رسانه ای احتمالی بعدی رسانه های سیاسی کار بی اعتبار فرو بست.

- رهبر حزب الله لبنان در خلال سخنان خود "نظام لبنان" را شایسته ترین مرجع تحقیق، رسیدگی و مجازات مسببین انفجار بیروت معرفی کرد و مخالفت صریح حزب الله با "بین المللی شدن"پرونده این انفجار را اعلام کرد. این روزها مردم لبنان نگران سیاسی شدن بلاوجه این پرونده جنایی از یک سو و فرار مسببین حادثه در سایه حمایتهای بین المللی از مسئولیت ماجرا از دیگر سو هستند.

پربیننده ترین خبرها