پاسخ عراقی ها به بیانیه مرجعیت در کمک به لبنان

پاسخ عراقی ها به بیانیه مرجعیت در کمک به لبنان
جمعه 17 مرداد 1399 - 22:08

فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی عراق هشتگ # درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به لبنان را برای تاکید بر حمایت از لبنان پس از فاجعه انفجار بندر بیروت و قربانیان و خسارت های وحشتناکی که به این کشور وارد شد، به راه انداختند.

العالم عراق

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی مقام عراق روز پنج شنبه،بیانیه ای درباره انفجار بیروت صادر کرد و از مومنان و همه خیّرین خواست در این شرایط سخت با این کشور همدردی کرده و با روش های مختلف از تبعات این فاجعه ی بزرگ بکاهند.

فعالان شبکه های اجتماعی با این هشتگ از همه عراقی ها خواستند در کنار مردم لبنان باشند و هرقدر در توان دارند اگر چه اندک کمک کنند.

فعالان فضای مجازی تاکید کردند برخی، کمک های داوطلبانه و مواد غذایی و دیگر وسایل مورد نیاز را برای بسته بندی و ارسال به لبنان جمع آوری کردند.

"غاده علی " درباره بیانیه مرجعیت درباره ضرورت کمک به مردم لبنان به دنبال انفجار بیروت مطلبی نوشت و آن را با بیانیه مرجعیت عراق برای کمک به مردم لبنان پس از جنگ ژوئیه 2006 مقایسه کرد. وی نوشت : چقدر امروز شبیه دیروز است؛ همان حمله و همان موضع گیری.

"عبد " با تشکر از مرجعیت مذهبی آیت الله سید علی سیستانی، بر حمایت عراق از مردم نیازمند تاکید کرد و گفت :

از مرد بزرگوار عراق تشکر

مردم عراق پیش از این نیز شاهد آن بودند

بهترین پدر و حامی ما بودی

اکنون نیز از مردم زیان دیده حمایت خواهی کرد

همواره برای عراق و جهان پاینده باشی

عباس العراقی نیز بر نقش رهبری حکیمانه مرجع عراق و بصیرت وی در خاموش کردن فتنه ها و توطئه های آمریکا علیه مردم عراق تاکید کرد و نوشت :

سیستانی خواستار کمک به لبنان شده است.

آمریکا میلیون ها دلار و رسانه ها و مزدوران را به کار می بندد تا مراجع را بی اثر کند اما در یک لحظه یا با بیانیه ای از مراجع، مردم به نقش و اهمیت مراجع دینی پی می برند و همه طرح های آمریکا را ناکام می گذارند. آیا این پیروزی از جانب خدا نیست ؟

ام بنین نیز درباره مشارکت مردم عراق در همدردی با مردم لبنان به دنبال انفجار بندر بیروت نوشت:

این مشارکت برخواسته از وحدت ملتها درباره محور مقاومت است.

وی نوشت: انفجار در لبنان روی داد و لبنانی ها شهید شدند اما دلهای ما در عراق و ایران شکست بله همانا ما برادران محور مقاومت هستیم.

شرشور العربی نیز با موضع گیری کمی متفاوت، بر همبستگی و برادری کشورهای عربی تاکید کرد و گفت : این همبستگی باید راه عملی شدن را یافته و راه را در برابر بهره گیری کشورهای غربی از مردم لبنان و تحمیل سلطه خود بر تصمیمات داخلی اش ببندد.

وی نوشت : سیستانی دستور کمک رسانی به لبنان را داده ..از بغداد به بیروت سلام برادران ... باید عربها برای کاستن تبعات این انفجار به جای بهره گیری کشورهای غربی در تسلیم کردن مردم لبنان و خلع سلاح آنان تلاش کنند.

کمک ها و کمپین امدادرسانی فقط به مردم عراق محدود نشد بلکه صفحه آستانه مقدس حضرت عباس در کربلا نیز از آمادگی بیمارستان الکفیل برای استقبال از زخمی های انفجار بیروت خبر داد و نوشت: دبیرخانه آستان مقدس حضرت عباس برای اجرای دستورات مرجعیت عالی با بیانیه تشویقی برای حمایت از مردم لبنان و کمک به آنان برای کاستن از تبعات این فاجعه ی بزرگ آماده است.

در اوج رابطه برادری دو ملت عراق و لبنان، عراقی ها نیز باید فداکاری مردم لبنان و خون هایی که برای آزاد سازی کیان عراق از وجود تروریستهای داعشی ریخته شد را یاد آوری کنند.

الفتی المقاوم نیز نوشت: عراقی ها، موضع گیری های سازنده برادران لبنانی را فراموش نمی کنند .

حورا المهندس نیز با مقایسه کشورهایی که ادعای دوستی با مردم عراق را دارند در حالی که بمب و انتحاری ارسال می کردند و مردم لبنان که فرزندان خود را برای حمایت مردم عراق از تروریست تکفیری داعشی اعزام کردند، نوشت : مواضع شما روزی که عربها به ما خیانت کردند را فراموش نمی کنیم زمانی که برای ما انتحاری و بمب می فرستادند.

دفتر آیت الله سید علی سیستانی نوشت : مرجعیت عالی نجف اشرف از حادثه فجیع شهر بیروت عزیز ناشی از انفجار وحشتناک که به قربانی و مفقود شدن شمار زیادی از شهروندان و مجروح و آواره شدن هزاران شهروند و تخریب گسترده خانه هایشان منجر شده و خسارت های وحشتناکی به ساختمان ها و اموال زده و در دهه ها ی اخیر نیز بی سابقه بوده، ابراز تاسف فراوان نموده است.

این بیانیه افزود این مصیبت را به مردم لبنان خالصانه و صمیمانه تسلیت می گوییم و از خداوند می خواهیم به آنان قدرت و صبر و همدلی برای عبور از این رنج بزرگ عطا کند و از خدا می خواهیم قربانیان را شامل رحمت گسترده خود نموده و به بازماندگان آنان صبر دهد و زخمی ها را شفا دهد که او مهربانترین مهربانان است.

پربیننده ترین خبرها