سه شهید و دو زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده و مأرب

سه شهید و دو زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده و مأرب
شنبه 18 مرداد 1399 - 13:14

منابع یمنی از شهادت سه نفر از جمله دو کودک در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های صعده و مأرب خبر دادند.

العالم - یمن

یک منبع نظامی یمن گفت که بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای بر جای مانده از ائتلاف سعودی در منطقه الذراع بنی ربیح در استان مأرب، دو کودک شهید و دو نفر زخمی شدند.

این منبع افزود که یک شهروند دیگر نیز در نتیجه حمله موشکی و توپخانه‌ای به منطقه مرزی باقم در استان صعده، به شهادت رسید.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ یمن، این منبع همچنین گفت که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی ۹۱ مورد نقض آتش‌بس در الحدیده مرتکب شده و با شلیک ۲۴ گلوله توپخانه‌ای و ۲۰ راکت خسارت‌هایی را به منازل شهروندان در شهر الدریهمی وارد آوردند.

هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در دو نوبت منطقه ناطع در استان البیضاء و چهار نوبت منطقه الخسف در بخش الحزم استان الجوف را بمباران کردند.

گریفیتس خواستار تحقق درباره حمله ائتلاف سعودی به الجوف شد

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل حمله ائتلاف سعودی-اماراتی به استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن که به شهادت دستکم ۲۰ غیرنظامی از جمله چندین کودک منجر شد، محکوم کرد.

گریفیتس در بیانیه‌ای بر ضرورت اجرای فوری تحقیقات شفاف درباره این حمله تأکید کرد و به همه طرف‌هایی که در درگیری یمن مشارکت دارند، یادآور شد که قانون بین‌المللی پایبندی به حمایت از غیرنظامیان و تأسیسات مدنی را ملزم کرده است.

از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌های میدانی حاکی از شهادت نُه کودک و زخمی شدن هفت نفر دیگر از جمله دو زن در حملات روز پنجشنبه گذشته است.

ائتلاف متجاوز سعودی روز پنج‌شنبه گذشته با هدف قرار دادن چهار خودروی حامل غیرنظامیان در مناطق قبیلة المعاطه در منطقه مرزی خب و الشعف در استان الجوف، ۲۰ نفر را به شهادت رساندند.

فارس

پربیننده ترین خبرها