گزارش اختصاصی خبرنگار العالم از مکان وقوع انفجار بیروت +فیلم

شنبه 18 مرداد 1399 - 12:51

گزارش اختصاصی العالم از قلب حادثه انفجار بیروت را مشاهده می کنید.

العالم - لبنان

حسین عزالدین، خبرنگار العالم در بیروت اعلام کرد که در پنجمین روز حادثه، با کنار رفتن آثار و ویرانی های انفجار هولناک بندر بیروت، دو جنازه از زیر آوار بیرون کشیده شدند؛ به این ترتیب آمار غیر نهایی تلفات این حادثه به 156 نفر رسید.

وی افزود: همچنین به گفته وزارت بهداشت لبنان، حدود 80 تا 100 نفر در این حادثه ناپدید شده اند. آمار مجروحان نیز از مرز 5500 نفر گذشت.

خبرنگار العالم در بیروت که به صورت مستقیم حوادث این انفجار را پوشش می دهد گفت: ارتش لبنان جمعی از خبرنگاران از جمله خبرنگار العالم را از پایگاه دریایی در بازدید از محل وقوع فاجعه همراهی خواهد کرد. در این بازدید خبرنگاران از نزدیک در جریان شدت زیان های وارد شده و پاکسازی و آواربرداری و جستجو برای یافتن مفقودشدگان قرار خواهند گرفت.

خبرنگار العالم تصریح کرد که عملیات مشاهدات میدانی تیم های ویژه و متخصص برای ارائه آماری از خسارت های واردشده همچنان ادامه دارد. آمار اولیه حکایت از خسارتی بیش از 6 میلیارد دلار دارد.

وی خاطرنشان کرد که علاوه بر بندر، مناطق مسکونی اطراف محل انفجار به طور کامل ویران شده اند.

خبرنگار العالم درباره حجم کمک های ارائه شده به ملت لبنان گفت که با توجه به آسیبی که ملت لبنان دیده اند و چیزهایی که نیاز دارند نم یتوان حجم کمک ها برآورد کرد. در حال حاضر مهمترین چیزی که می توان درد و رنج انها را اندکی تسکین دهد کمک های پزشکی است که در این زمینه کشورهای دیگر از جمله ایران کمک های شایانی کرده اند. ایران یک بیمارستان صحرایی را برای کمک به وزارت بهداشت لبنان ارسال کرده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان وابسته به هلال احمر است که کار خود را از دیروز با پذیرش موارد اورژانسی آغاز کرده است مواردی که بیمارستان های بیروت گنجایش آنها را نداشت. همچنین روسیه و قطر هم یک بیمارستان صحرایی ایجاد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها