۱۸ نفت‌کش یمنی همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارند

۱۸ نفت‌کش یمنی همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارند
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 14:06

شرکت نفت یمن روز دوشنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان ۱۸ نفت‌کش این کشور را توقف کرده و اجازه تخلیه محموله‌های آنها را نمی‌دهد.

العالم - یمن

شرکت نفت یمن افزود که از این ۱۸ نفت‌کش، چهار کشتی حامل سوخت دیزل و گاز خانگی است.

این در حالی است که چند روز گذشته یک نفتکش یمنی پس از ۱۱۸ روز توقیف توسط نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی، آزاد شد.

در حالی نفت‌کش‌های یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده‌اند که بیمارستانها و مراکز درمانی یمن به دلیل کمبود سوخت به شدت در تنگنا قرار دارند.

درگیری گروه‌های تروریستی با نیروهای دولت یمن

از سوی دیگر خبرنگار شبکه المیادین در صنعا از درگیری میان عناصر گروه‌های تروریستی «داعش» و «القاعده» با نیروهای مسلح یمن در منطقه «قیفه» در استان «البیضا» خبر دادند.

طبق این گزارش،‌ این درگیری‌ها در مناطق «یکلا»، «ذی‌کالب» و «جبل نوفان» در استان البیضا متمرکز بوده که کانون حضور عناصر تروریستی داعش و القاعده در منطقه قیفه است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی «جنبش انصارالله» یمن نیز دیشب، ائتلاف سعودی و سازمان ملل را مسؤول انفجار احتمالی نفتکش «صافر» در نزدیکی سواحل یمن و تکرار حادثه بیروت در کشورش دانست.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» در غرب یمن لنگر انداخته و دارای بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک «مأرب» است.

ائتلاف متجاوز سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که این کشور شش سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت معیشتی قرار دارند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج ابتدایی‌ترین کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها