نتانیاهو و لیکود در حال سقوط به دره

نتانیاهو و لیکود در حال سقوط به دره
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 14:18

حزب «لیکود» به رهبری 'بنیامین نتانیاهو' نخست‎‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها در سرزمینهای اشغالی، بار دیگر با کاهش تعداد کرسیها در پارلمان روبرو شده و به نظر لیکود و رهبرش در حال سقوط به دره و فراموشی قرار دارند.

العالم - فلسطین اشغالی

طبق نظرسنجی روزنامه صهیونیستی «معاریو» در صورتی که اکنون انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی برگزار شود، حزب لیکود تعداد چشم‌گیر ۷ کرسی خود در پارلمان رژیم صهیونیستی را از دست خواهد داد.

براساس نتایج این نظرسنجی، حزب لیکود ۲۹ کرسی در صورت برگزاری انتخابات مجدد در سرزمینهای اشغالی را کسب خواهد کرد، درحالیکه هم‌اکنون این حزب در پارلمان رژیم اسرائیل اکثریت ۳۶ کرسی را در اختیار دارد. ادامه اعتراض‌های گسترده به فساد نتانیاهو و حمایت اعضای حزب لیکود از وی، قطعا در کاهش اعتبار این حزب راستگرا تاثیرگذار بوده است.

فساد عامل سقوط لیکود و نتانیاهو

با گذشت زمان به نظر تعداد کرسی‌های لیکود در «کنست» (پارلمان رژیم صیهونیستی) کم و کمتر می‌شود و نسبت به نظرسنجی قبلی رادیو اف‌ام رژیم صهیونیستی نیز ۲ کرسی از دست داده است. این اتفاق منجر به کاهش نقش لیکود در تصمیم‌گیری‌ها برای تشکیل ائتلاف حداکثری در پارلمان می‌شود.

از طرف دیگر حزب «یمینا» به رهبری «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی طبق نظرسنجی با افزایش قابل توجه ۹ کرسی مواجه است و درصورت برگزاری انتخابات چهارم در یک سال گذشته در سرزمینهای اشغالی، تعداد ۱۴ کرسی از آن خود می‌کند.

حزب «یش آتید» (آینده‌ای هست) که در راس آن «یائیر لاپید» رهبر مخالفان حزب حاکم در پارلمان است نیز ضمن کسب ۳ کرسی بیشتر ۱۹ کرسی را خواهد داشت. یش آتید پس از جدایی «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌سفید» از ائتلاف با آنها، تبدیل به مخالف سرسخت گانتس و نتانیاهو شده است.

حزب آبی‌سفید نیز با پیوستن به لیکود برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی تمام محبوبیت خود را نزد گروه‌های چپ - میانه از دست داد و حالا با از دست دادن ۲ کرسی فقط ۱۳ کرسی را طبق نظرسنجی در انتخابات آینده در سرزمینهای اشغالی به دست می‌آورد.

از سوی دیگر فهرست مشترک عربی ۱۴، «شاس» ۷، «اتحاد یهودیت توراتی» ۹، «مرتص» ۸ و «اسرائیل خانه ما» ۷ کرسی را در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد در فلسطین اشغالی کسب می‌کنند.

با نگاهی به نتایج نظرسنجی مزبور می‌توان دریافت که هنوز هم گره کور سیاسی در میان صهیونیست‌ها باقی است، زیرا که بلوک‌های چپ و راست قادر به تشکیل ائتلاف حداکثری در پارلمان رژیم اشغالگر فلسطین نیستند و از طرفی به شدت جنگ قدرت در میان آنها بالا گرفته است.

پس از تلاش‌های لاپید برای ارائه طرحی در پارلمان مبنی بر جلوگیری از نخست‌وزیری نتانیاهو، اکنون لیکود نیز برای مقابله به مثل خواستار ایجاد مانع برای نخست‌وزیری رهبر حزب یش آتید است.

نتانیاهو به همراه متحدان خود در حزب لیکود با ادامه بازی سیاسی جهت برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی برای چهارمین بار در یک سال گذشته و به نوعی حذف مهره‌های آبی‌سفید از کابینه رژیم صهیونیستی است و بی‌بی طرح بودجه را اهرم فشاری برای همین کار قرار داده است.

با ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو به دلیل فساد مالی و اعمال فشار بر حزب لیکود در جهت برگزاری انتخابات مجدد، به نظر انتخابات چهارم در فلسطین اشغالی اجتناب‌ناپذیر است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها