«حموده صباغ» در ریاست پارلمان سوریه ابقا شد

«حموده صباغ» در ریاست پارلمان سوریه ابقا شد
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 17:40

نمایندگان سومین دوره مجلس الشعب (پارلمان) سوریه در نخستین جلسه امروز خود «حموده صباغ» را به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کردند.

العالم _ سوریه

نخستین جلسه سومین دوره مجلس الشعب(پارلمان) سوریه امروز به ریاست «عبدالحمید أسعد الظاهر» به عنوان مسن‌ترین عضو پارلمان، برگزار شد.

طبق گزارش خبرگزاری سوریه(سانا) در این جلسه نمایندگان جدید پارلمان سوگند قانونی یاد کردند و «حموده صباغ» رئیس پارلمان قبلی که تنها نامزد ریاست پارلمان بود، بر اساس نظام داخلی و بدون رأی‌گیری در سمت خود به عنوان رئیس پارلمان ابقا شد.

حموده صباغ متولد سال ۱۹۵۹ از اهالی الحسکه و عضو حزب بعث است و از سال ۲۰۱۷ ریاست پارلمان سوریه را بر عهده دارد.

پارلمان سوریه در سال نخست سه دوره جلسه عادی برگزار می‌کند و علاوه بر آن جلسات فوق‌العاده پارلمان بنا به دستور رئیس پارلمان یا درخواست رئیس‌جمهور و یا یک سوم اعضای پارلمان برگزار می‌شود.

انتخابات مجلس الشعب ‌(پارلمان) سوریه روز ۱۹ جولای(۲۹ تیر) در سراسر سوریه برگزار شد و مردم سوریه با شرکت در این انتخابات، از میان یک هزار و ۶۵۶ نامزد انتخاباتی از جمله ۲۰۰ نامزد زن، ۲۵۰ نماینده را انتخاب کردند.

تعداد اعضای پارلمان سوریه ۲۵۰ نفر از جمله ۱۶۶ نفر از حزب بعث، ۱۷ نفر از حزب «الجبهه الوطنیة التقدمیة» و ۷۶ نفر از افراد مستقل هستند.

برگزاری این انتخابات تاکنون دوبار به دلیل شیوع کرونا در سوریه به تأخیر افتاده بود.

پربیننده ترین خبرها