پایان تولید ۷۴۷ بوئینگ

پایان تولید ۷۴۷ بوئینگ
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 06:30

تولید بوئینگ ۷۴۷ با توجه به شرایط اقتصادی جهان و تأثیر شیوع کرونا روی مسافرت متوقف می‌شود.

العالم-آمریکا

به گزارش العالم، بوئینگ ۷۴۷ یکی از نقاط عطف صنعت هوانوردی جهان است. اما تولید آن که سفر آسان و ارزان‌تر هوایی را برای بسیاری ممکن کرد، با توجه به بحران اقتصادی جهان و کاهش تقاضا متوقف می‌شود.

پس از اعلام توقف تولید ایرباس ۳۸۰ در نهایت مدیران بوئینگ هم بر اثر فشار ناشی از همه‌گیری کرونا بر شرکت‌های هوایی و کاهش تقاضا، تصمیم به توقف تولید ۷۴۷ گرفتند.

این هواپیما چهار موتوره مصرف بیشتری نسبت به هواپیماهای دو موتوره دارد و شرکت‌های هوایی می‌کوشند در این شرایط از هواپیمای کم‌مصرف‌تر استفاده کنند.

با توجه به همه‌گیری کرونا، شرکت‌های هوایی دست‌کم تا چهار سال آینده با بحران روبه‌رو هستند. به همین دلیل کاهش مسافر در چند سال آینده پیش‌بینی می‌شود؛ عامل دیگری که سبب شد تا دیگر تولید این هواپیمای غول‌پیکر امکان‌پذیر نباشد.

چندی پیش بسیاری از خطوط هوایی استفاده از این هواپیما را متوقف کرده بودند. شرکت بوئینگ نیز که پس از توقف پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس و پس از آن با کاهش شدید تقاضا روبه‌رو شده به دنبال راهی برای کاهش زیان‌های خود است. این شرکت در سه ماهه دوم سال میلادی جدید متحمل بیش از دو میلیارد دلار زیان شده است.

پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۰ بدترین سال در تاریخ هوانوردی جهان باشد و بوئینگ ۷۴۷ نیز قربانی این سال سخت در صنعت هوانوردی شده است.

پربیننده ترین خبرها