در گفت‌وگو با شبکه «العالم»

کارشناس معرورف لبنان: امارات به پایگاهی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد

 کارشناس معرورف لبنان: امارات به پایگاهی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد
پنج‌شنبه 23 مرداد 1399 - 21:06

یک کارشناس معروف لبنانی درباره اجرای معامله قرن از طریق عادی شدن رابطه رژیم صهیونیستی و امارات هشدار داد.

العالم – لبنان

«نسیب حطیط» کارشناس لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری «العالم» در خصوص توافق عادسازی کامل امارات و رژیم صهیونیستی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با در پیش گرفتن چنین شیوه ای برای اجرای معامله قرن گام برمی دارد؛ آنهم در زمان سرنوشت سازی که آمریکا در منطقه با بحران مواجه است.

وی با اشاره به اینکه کشور امارات به ملک رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، هشدار داد که این توافق خطری بزرگ برای منطقه است، چرا که امارات به پایگاه اسرائیلی تبدیل خواهد شد.

حطیط تصریح کرد که از این پس فقط برخی از گروههای فلسطینی و محور مقاومت حامی آرمان فلسطین خواهند بود.

وی گفت: امارات با این توافق به ترامپ نقش منطقه ای بزرگتری اعطا کرد تا نقش عربستان سعودی را در منطقه کمرنگ کند.

حطیط تاکید کرد که با این توافق در واقع معامله حذف آرمان فلسطین امضا شد، چرا که بر اساس آن فلسطین تاریخی حذف می شود.

از سوی دیگر، «اسامه الدنوره» کارشناس سوری گفت که تا وقتی ملت فلسطین زنده است، رژیم صهیونیستی نمی تواند با عادی سازی روابط، مشکل فلسطین را حل کند به همین دلیل در روزهای اخیر تبلیغات زیادی برای انکار موجودیت ملت فلسطین انجام شد.

وی گفت: آمریکا پس از ترور شهید سلیمانی سیلی محکمی خورد و دریافت که قادر به رویارویی مستقیم با مقاومت نیست به همین دلیل به چنین شیوه ای روی آورد.

الدنوره تصریح کرد: امارات به جای چنین توافقی که بهای گزافی دارد می بایست به ایجاد روابط متعادل به کشورهای منطقه بیندیشد.

«حسین رویوران» کارشناس ایرانی نیز به العالم گفت که این توافق کودتای رژیم امارات علیه مردم، دین و جهان عرب و اسلام بود که ماهیت این رژیم را آشکار نمود.

وی افزود: این عادی سازی غافلگیر کننده نبود اما مردم فلسطین به مقاومت در برابر آن ادامه خواهند داد.

رویوران گفت که عادی سازی رابطه رژیم صهیونیستی و امارات هرگز خللی در روند مقاومت وارد نمی کند و مقاومت به راه خود ادامه خواهد داد چرا که دارای پایگاهی عظیم در میان مردم است.

رویوران اتصریح کرد: اعلام توافق سازش کامل رژیم صهیونیستی و امارات از سوی ترامپ تلاش وی برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است.

در همین ارتباط، «خلف المفتاح» رئیس موسسه بین المللی قدس در دمشق گفت که اقدام برخی از رهبران فلسطینی در کنار گذاشتن خط مقاومت باعث تشویق شماری از کشورهای جهان به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شد.

المفتاح احیای حرکتهای مردمی عربی و اسلامی برای مقابله با این توافق را خواستار شد و گفت که اقدام برخی از رهبران فلسطینی در کنار گذاشتن خط مقاومت باعث تشویق شماری از کشورهای جهان به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شد.

در همین حال، «حسن شقیر» پژوهشگر مسایل راهبردی لبنان به العالم گفته که عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست اما توافق امروز نشانگر تحقق دیدگاه و آرزوی نتانیاهو است.

پربیننده ترین خبرها