نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست‌ها به پایگاه "حمیمیم" در سوریه

نگرانی روسیه از ادامه حملات ترویست‌ها به پایگاه
جمعه 24 مرداد 1399 - 15:11

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به نگرانی‌ها از ادامه تلاش تروریست‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه "حمیمیم"، اقدام آمریکا در غارت نفت سوریه و تقویت حضور نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را نیز محکوم کرد.

العالم- اروپا

به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو بشدت نگران تلاش مداوم گروه‌های تروریستی در سوریه برای حمله به پایگاه هوایی "حمیمیم" روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

زاخارووا در این باره گفت: «تروریست‌ها در سوریه تعداد حملات خود به مواضع نیروهای دولتی و مناطق مسکونی همجوار آن را افزایش داده‌اند و تحریکات خود در کریدور امنیتی در امتداد بزرگراه ام-4 را متوقف نمی کنند. در همین رابطه، گشت زنی‌های مشترک روسیه-ترکیه در این بزرگراه به طور موقت متوقف شده است. علاوه بر این، تلاش‌های مداوم برای حمله به پایگاه هوایی "حمیمیم" روسیه نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. طبق اطلاعات دریافتی، در تاریخ 10 آگوست (20 مرداد) حمله دیگری به این پایگاه با استفاده از سه فروند هواپیمای بدون سرنشین دفع شد. بدیهی است که دستیابی به ثبات پایدار در منطقه کاهش تنش ادلب، تنها در صورت خنثی کردن کانون‌های تروریستی در آنجا امکان پذیر خواهد بود.»

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها