رئیس موساد امروز در امارات

رئیس موساد امروز در امارات
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 11:49

رسانه‌های صهیونیستی از سفر امروز رئیس موساد به امارات و دیدارش با ولی‌عهد این کشور خبر داده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

برخی منابع رسانه‌ای صهیونیستی از احتمال سفر امروز «یوسی کوهین» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به امارات و دیدار او با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد این کشور خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه صهیونیستی «مکان»، انتظار می‌رود یوسی کوهین امروز به امارات سفر کند تا با محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی دیدار کند و جزئیات توافق صلحی که میان اسرائیل و امارات امضا خواهد شد را روشن و تبیین کند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز خبر این سفر را تایید کرده است.

یک منبع آگاه و رسمی امارات نیز گفت: به محض امضای توافق مذکور، این قصد وجود دارد که دو سفارت در دو کشور افتتاح شود و این گام تجسم واقعی عادی‌سازی روابط خواهد بود. البته این امر نیز برای دو طرف بدیهی و مشهود است که سفارت امارات در اورشلیم و قدس باز نخواهد شد.

وی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفت که روابط میان دو طرف در مرحله نخست در زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی، علمی، تکنولوژی، پزشکی و فرهنگی خواهد بود و این امر قطعا به برقراری روابط دیپلماتیک منجر خواهد شد.

شامگاه پنج‌شنبه پیش(۲۳ مرداد)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، با محکومیت شدید اغلب کشورهای عربی و اسلامی و ملتها همراه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها