جنایت فجیع القاعده؛ اعدام پزشک یمنی به بهانه های واهی

جنایت فجیع القاعده؛ اعدام پزشک یمنی به بهانه های واهی
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 16:20

کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ های بسیاری ازجمله "القاعده"، "البیضاء" و "الصومعه ، جنایت جدید عناصر گروه موسوم به القاعده در یمن را محکوم کردند.

العالم - داغ های مجازی

گروه تروریستی تکفیری القاعده دیروز یک دندانپزشک یمنی را در بخش الصومعه در استان البیضاء به دار آویخت. این جنایت ، جامعه یمن را تکان داد.

پس از اینکه عناصر گروه تروریستی القاعده در استان البیضاء ، در نتیجه فشارهای رزمندگان دلاور جنبش انصارلله یمن ، مجبور به عقب نشینی از شهر الصومعه شدند، عناصر این گروه تکفیری ، یک دندانپزشک یمنی را به بهانه جاسوسی برای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی اعدام کردند و جسد وی را به دار آویختند.

این دندانپزشک، مظهر محمد سیف " از اهالی استان تعز است که بیش از ده سال است در شهر الصومعه در حرفه خود فعالیت می کند.

یک منبع محلی اعلام کرد : عناصر مسلح القاعده ، مظهر الیوسفی را پس از متهم کردن وی به جاسوسی برای القاعده به دار آویختند.

القاعده فیلمی را در صفحه خود منتشر کرد که حاوی اعتراف هایی است که به زور از این دندانپزشک گرفته شده است.

داغ های مجازی را با توئیتی از سحابه الصحرا ، شهروند یمنی آغاز می کنید که هویت این پزشک را به شویه ادبی زیبا بیان کرد :

نام : مظهر الیوسفی

حرفه : پزشکی

اتهام : نجات بشر از درد

جنایت: وی را کشتند زیرا وی پزشکی است که تنها اتهام وی، نجات انسان ها از درد و رنج است.

تعجب نکنید .. ما اصالت عربی داریم ، جنایت هایمان را به جهانیان و عرب ها صادر می کنیم ، ما به همه چیز علاقه داریم ، به نوشتن و حکاکی روی صخره های یمن - البیضاء

اعدام این دندانپزشک یمنی با محکومیت گسترده مردم یمن مواجه شد. فعالان سعودی ، ائتلاف سعودی اماراتی را مسئول حمایت از گروه های تروریستی دانستند که چنین جنایت هایی را درحق مردم یمن مرتکب می شوند.این همان مساله ای است که هفته گذشته آنرا مشاهده کردیم .. هفته گذشته ، درگیری شدید میان رزمندگان انصار الله، با عناصر تشکیلات تروریستی القاعده در استان البیضاء روی داد و در جریان این درگیری، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی با حمله به مواضع ارتش و کمیته های مردمی از تروریست ها حمایت کردند.

در پی اعدام این دندانپزشک ، هشدارهایی مبنی بر این وجود دارد که این گروه اعدام های دیگری را با هدف ریختن خون بیشتری از مردم یمن به اتهامات دروغین مطرح شده است که هدف از آن ، گسترش تروریسم و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان است.

علی النسبی ، کاربر یمنی در توئیت خود نوشته است : پس از فرار آن ها از قیفه و رسیدن به الصومعه، تشکیلات القاعده، دکتر را که از اهالی تعز است و از ده سال پیش در الصومعه فعالیت می کند، اعدام کرد و جسد وی را به دار آویخت و تشکیلات القاعده، تلاش دارد تا تعداد بیشتری از یمنی ها را هم ترور کند.. "حسبنا الله ونعم الوكيل" علي_النسي

دراین حال، وزارت بهداشت یمن نیز اقدام عناصر تروریست القاعده در اعدام مظهر اليوسفي دندانپزشک یمنی را محکوم کرد. سپس ، این عناصر تروریست، جسد وی را بر روی دیوار مرکز پزشکی که در آن کار می کرد، به دار آویختند.

وزارت بهداشت یمن ، ائتلاف متجاوز و مزدوران آن را عامل ارتکاب این جنایت و هر جنایت دیگر در حق پرسنل پزشکی در یمن دانست.

کاربر دیگری به نام (huthiah) نوشت : وزارت بهداشت یمن، اقدام داعش را در به دار آویختن پزشکی از اهالی استان البیضاء را مجکوم می کند.

درهمین ارتباط، " معمر الاریانی" وزیر اطلاع رسانی دولت فراری عبدربه منصور هادی، به شدت این جنایت فجیع عناصر القاعده را محکوم کرد و گفت که وی طی سال های فعالیت خود در شهر الصومعه در استان البیضاء ، خدمات زیادی را به مردم این منطقه ارائه کرده است.

در حسابی به نام (Middle Eclipse) ، این جنایت القاعده از سوی "معمر الاریانی " وزیر یمنی ، محکوم شده است.

وزیر اطلاع رسانی یمن، جنایت تروریست ها در اعدام دکتر مظهر الیوسفی در البیضاء را محکوم می کند.


از سوی دیگر، روزنامه "سقطری" اقدام جنایتکارانه القاعده را محکوم کرد و با نوشتن این جمله که " به شیوه ای جنایتکارانه ، تشکیلات القاعده، دندانپزشکی را در البیضاء اعدام کرد " در زیر عکس این دندانپزشک این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

مروری سریع بر تحولات یمن در دوران تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و جنایت های آنان علیه غیرنظامیان بیگناه به بهانه های مختلف و با حمایت نظامی و نظارت مستقیم آمریکا، نشان می دهد که

عربستان در تجاوز خود به یمن که از 26 مارس 2015 آنرا آغاز کرد، متحمل شکست فجیع شده است و به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود از جنگ علیه یمن نرسیده است ، جز اینکه مرتکب جنایت های وحشیانه علیه مردم یمن شده وزیر ساخت های این کشور را نابود کرده است ، ولی درمقابل با مقاومت و فداکاری مردم یمن روبرو شده است.

خانواده دکتر مظهر محمد سیف ، جزئیاتی را درباره اعدام وی از سوی تشکیلات تروریستی القاعده ، منتشر کرد.

برادر وی دراین باره نوشت :

دکتر مظهر از 12 سال پیش در شهر الصومعه به دندانپزشکی در مطب خصوصی خود مشغول بوده است و وی دارای کارمندانی است که با وی در همان مطب کار می کردند.یکی از آن ها پسر رئیس مرکز بهداشت الصومعه است و وی دو سال پیش با افتتاح مطبی جدید در شهر العقله ، از برادرم جدا شد.

دوم اینکه : به هیچ شخصی اجازه ملاقات وی را ندادند و بیش از ده بار ، ما را از ملاقات با وی که توسط آن ها ربوده ومنزلش غارت شد، منع کردند.

سوم : یکی از کارمندانی را که با او کار می کرد، ربودند ، به این دلیل که وی با ما تماس گرفت و واقعیت را گفت و به یک کارمند دیگر وی اجازه دادند تا یک هفته قبل از عید در مطب کار کند ، سپس مطب را بستند و همه وسایل آن جا را غارت کردند.

چهارم اینکه : همه این شایعات و اتهامات و اعتراف هایی که با زور شکنجه و تهدید از وی گرفته شده است، منتشر کردند تا ما نتوانیم ، هیچ شخص دیگری را به عنوان میانجی انتخاب کنیم و از پی گیری قضیه وی دست برداریم و سپس ما را تهدید کردند که درصورتیکه دوباره به الصومعه برویم ، زندانی خواهیم شد.

پنجم اینکه : هر شخصی می تواند با هر یک از شهروندان الصومعه تماس بگیرد و واقعیت را از آنان جویا شود.

ششم اینکه : اگر آن ها درست می گفتند و ذره ای از انسانیت در وجود آنان بود، جسد شهید را به ما تحویل می دادند و خدا می داند که چقدر وی را شکنجه داده اند تا به زور از وی اعتراف بگیرند.

هفتم اینکه : دکتر مظهر با همسرش اختلاف خانوادگی داشت و به همین دلیل ، وی را طلاق داده بود، وهمسرش از او خواسته بود که ده میلیون ریال به او بدهد و همچنین خانه اش را به نام او بزند، تا وی به او اجازه ازدواج با زن دیگر را بدهد، و همین مساله موجب شد که همسرش را طلاق دهد ، سپس همسرش این موضوع را به القاعده اطلاع داد و با استفاده از روابطش با یکی از اقوامش که به عنوان یکی از سرکرده های القاعده انتخاب شد اتهامات دروغین به وی ، نسبت داد.

هشتم اینکه ، پس از ربوده شدن از سوی القاعده ، ما با ابوحمزه، مسئول امنیتی القاعده تماس گرفتیم و وی به ما گفت که مشکل مظهر ، فقط اختلاف با همسرش است و درصورتیکه همسرش از این ماجرا کوتاه بیاید ، آزاد خواهد شد.

مساله نهم اینکه با همسرش تماس گرفتیم و از او خواستیم به عدن بیاید و وی گفت که اماده است در صورت دریافت مبلغی که ازهمسرش مطالبه کرده بود و گرفتن منزل ، از خواسته اش کوتاه بیاید، او برگه را به ما داد و خواست آنرا به ابوحمزه بدهیم تا همسرش را به امضای آن مجبور کنند، و ما هم به عنوان شاهد، شهادت دهیم ، و ما هم برای اینکه به ضرر مظهر کار نکرده باشیم ، برگه را به ابوحمزه ندادیم ،

پس از آن به ابوحمزه هشدار دادیم که تا تاریخ 25 ذیحجه به آن جا باز نخواهیم گشت ، و دو روز پیش با شنیدن این گفته که وی به اتهام جاسوسی با آمریکا اعدام خواهد شد، غافلگیر شدیم و پس از آن ، ویدئویی را از وی منتشر کردند که اعترافات عجیب و غریب به زور از وی گرفتند که هیچ فرد عاقلی آنرا باور نمی کند.

پربیننده ترین خبرها