تقلید از بایدن؛ ترامپ هم یک زن را بعنوان معاون معرفی می‌کند

تقلید از بایدن؛ ترامپ هم یک زن را بعنوان معاون معرفی می‌کند
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 16:10

چند ماه پیش گمانه زنی هایی مبنی بر انتخاب خانم نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل به عنوان معاون رئیس جمهوری از سوی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات 2020 مطرح بود و حالا روایت ها حکایت از آن دارد که این موضوع تقریبا قطعی است.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی هیل چند روز پیش نیز از احتمال تکیه زدن خانم نیکی هیلی بر کرسی معاون رئیس جمهوری در دولت آینده آمریکا در صورت پیروزی ترامپ خبر داده بود. حالا که جو بایدن یک زن (کامالا هریس) را برای معاونت خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان برگزیده، روایت ها حاکی است ترامپ هم قصد دارد یک زن را به معاونت خود برگزیند.

نیکی هیلی و کاملا هریس شباهت هایی با هم دارند از جمله این که والدین هر دو ریشه های هندی دارند. نیکی هیلی در ۲۰ ژانویه ۱۹۷۲ در بامبرگ، کارولینای جنوبی در یک خانواده هندی متولد شد. والدینش مهاجرانی از پنجاب، هند بودند. کامالا هریس متولد سال 1964 از کالیفرنیا است. مادر او مهاجری از هند و پدر او اهل جامائیکا بود.

«دنی دانون» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل امروز دوشنبه گفت که گمانه زنی ها در خصوص قصد «دونالد ترامپ» مبنی بر انتخاب نیکی هیلی به سمت معاون رئیس جمهوری آمریکا تحقق خواهد یافت و گفته ها در این زمینه جدی است.

وی افزود: پنس هم دوست خوبی برای اسراییل است و رییس جمهوری آمریکا برای کار وی ارزش قائل است، اما من می‌دانم چنین جانشینی مدنظر قرارگرفته ضمن آنکه هرگز نمی‌دانم نتیجه چه خواهد شد.

هیلی نخستین فرماندار زن کارولینای جنوبی از منتقدان برجسته ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در ژانویه سال ۲۰۱۷ (دی ۹۵) ، وی را به عنوان سفیر خود در سازمان ملل متحد منصوب کرد و هیلی تا پایان سال ۲۰۱۸ مشغول خدمت در این سمت بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها