بازی فرزندان زاید و سلمان بر سر قدس برای رسیدن قدرت

بازی فرزندان زاید و سلمان بر سر قدس برای رسیدن قدرت
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 12:19

بازی کودکانه بن زاید و بن سلمان به چانه زنی بر سر مقدسات اسلامی در فلسطین از جمله مسجد الاقصی و قدس در ازای تخت پادشاهی عربستان و امارات کشیده شده است.

العالم - کشکول

بالاخره دلارهای نفتی کار خود را کردند و کودکانی با استفاده از همین دلارها، آبرو و حیثیت چندین دولت و حزب و شخصیت سیاسی و رسانه ای را در برخی کشورهای عربی به باد دادند و با تشکیل ارتش های الکترونیک، سرنوشت ملت های عرب از جمله فلسطین را به بازی گرفتند این در حالی است که کشورهای عربی که تا همین دیروز، سرنوشت جهان عرب را به دست داشتند، دیگر توانی برای مهار این کودکان ندارند.

بازی کودکانه بن زاید و بن سلمان، زیر نظر رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و دامادش، جرد کوشنر به چانه زنی بر سر مقدسات اسلامی در فلسطین از جمله مسجد الاقصی و قدس در ازای تخت پادشاهی عربستان و امارات کشیده شده است.

در این بازی بچگانه حتی اصل اسرائیلی "زمین در برابر صلح" هم جایی ندارد و تنها رؤیای "تخت پادشاهی در مقابل صلح"، جای همه مقدسات را در ذهن این دو کودک اشغال کرده است و آمریکا تبدیل به خدای بزرگشان شده است؛ خدایی که می تواند رسیدن آنها به تخت و تاج را در ازای واگذاری مقدسات اسلامی و قدس شریف، تضمین کند.

مجتهد، کاربر مشهور توییتر با افشای چانه زنی بین محمد بن سلمان و آمریکایی ها درباره تاج و تخت سعودی، پرده از این رویکرد وقیحانه کودکان زاید و سلمان برداشت. بن سلمان در ازای سازش با رژیم صهیونیستی و فروش قدس، از آمریکا خواسته است مخالفان وی را در عربستان تحت فشار قرار داده و آنها را وادار به بیعت با وی کند. این در حالی است که آمریکایی ها سازش و عادی سازی روابط را در اولویت قرار داده و گرفتن بیعت از مخالفان بن سلمان را به این موضوع منوط کرده اند.

و اما بن زاید که راه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای بن سلمان هموار کرده است، اعتقاد راسخ دارد که "اسرائیل" می تواند او را به قدرت رسانده و امارات را به نسخه دوم این رژیم در خلیج فارس تبدیل کند.

اما این دو کودک فراموش کرده اند که مصر 40 سال پیش توافق صلح را به این رژیم امضا کرد اما همین رژیم، در مقابل با همدست شدن با اتیوپی در ماجرای سد النهضه و توطئه علیه معیشت ملت مصر، به این کشور از پشت خنجر زد. اکنون بعید می دانیم که عربستان و امارات، از مصر بزرگتر یا قویتر بوده باشند؛ حتی برعکس در مقابل خنجر "اسرائیل"، آسیب پذیرتر هستند و با همین خنجر قطعه قطعه خواهند شد. در واقع "اسرائیل" برای حفظ موجودیت خود در جهان اسلام، چاره ای جز تجزیه آن ندارد. و تجربه سودان در کمین همه ماست.

پربیننده ترین خبرها