انصارالله: امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد

انصارالله: امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 12:23

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه برنامه‌های امارات روشن و آشکار است، تأکید کرد که امارات برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله گفت که امارات مدعی دشمنی با ایران است و به بهانه مبارزه با حوثی‌ها به عنوان بازوهای ایران در یمن به این کشور آمد اما در حقیقت امارات قوی‌ترین روابط دیپلماتیک و تجاری را با تهران دارد.

الحوثی در برنامه «لقاء الیوم» که از شبکه الجزیره پخش شد، افزود که طرح‌ها و برنامه‌های امارات روشن و آشکار است و این کشور برای اجرای برنامه‌های اسرائیل به یمن آمد.

او گفت که مذاکرات محرمانه بین انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی وجود ندارد و تأکید کرد که امارات و عربستان سعودی به عنوان دو عضو این ائتلاف خواهان صلح نیستند و در برابر تمامی تفاهماتی که با میانجی‌گری بین‌المللی حاصل می‌شود، کارشکنی کرده و برای شکست آن و عدم دستیابی به توافق صلح تلاش می‌کنند.

الحوثی همچنین مخالفت خود با اصل گفت‌وگو و مذاکره با نمایندگان دولت مستعفی یمن را اعلام کرد و گفت که این افراد تنها ابزار ائتلاف هستند که برای تحقق دستآوردهای شخصی به قیمت منافع ملی یمن تلاش می‌کنند.

او همچنین از آمادگی انصارالله برای مذاکره و صلح گفت و در عین حال متعهد شد تا زمانیکه تجاوزات عربستان و امارات علیه یمن ادامه دارد، حمله به عمق عربستان سعودی را ادامه دهند.

الحوثی بر ضرورت مقابله با تجاوز با استفاده از تمامی ابزارهای بازدارندگی تأکید کرد و گفت جنگ ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد مگر اینکه امارات و عربستان سعودی دست از حمله و تجاوز بردارند.

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله درباره شرایط فاجعه‌بار ملت یمن نیز گفت که محاصره تحمیلی بر مایحتاج اساسی ملت که از خارج وارد می‌شد، اثر گذاشته و عامل این وضعیت نیز ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا و انگلیس است که مجریان آن امارات و عربستان سعودی هستند.

وی درباره دولت مستعفی یمن گفت که اعضای دولت تصمیم‌گیرنده نیستند بلکه جزئی از عملیات مزدوری در یمن هستند که آینده شخصی خود را می‌سازند و منافع ملت یمن برایشان اهمیت ندارد.

الحوثی درباره تلاش‌های میانجی‌گری برای گفت‌وگو با ائتلاف سعودی-اماراتی نیز گفت که نتیجه قابل ذکری حاصل نشده است و ائتلاف سعودی در دستیابی به صلح کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به امضای توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت: «آنها با اسرائیل سازش می‌کنند در حالی که ملت یمن را در خاک خود قتل عام می‌کنند».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها