ترامپ: بایدن نمی‌تواند با رهبران ایران، روسیه و چین کنار بیاید

ترامپ: بایدن نمی‌تواند با رهبران ایران، روسیه و چین کنار بیاید
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 15:05

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار ادعای خود مبنی بر اینکه ایران، روسیه و چین به دنبال پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات آمریکا هستند، گفت جو بایدن نمی‌تواند با رؤسای جمهور این کشور‌ها همکاری کند.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در میان طرفداران خود در ­ایالت‌ ویسکانسین رؤسای جمهور چین، روسیه و ترکیه را به «شطرنج‌باز‌هایی حرفه‌ای» تشبیه کرد که جو بایدن، رقیب دموکرات او نمی‌تواند با آنها مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، ترامپ در این باره گفت: «موضوعی را من فهمیده‌ایم. پوتین، شی، رئیس‌جمهور چین، کیم جونگ اون و اردوغان در ترکیه شطرنج‌باز‌هایی در سطح کلاس جهانی هستند. آنها همگی رویای پیروزی بایدن در انتخابات را در سر دارند.»

ترامپ در ادامه ادعا کرد: «اما بگذارید بگویم چه کشوری امیدوار به پیروزی بایدن است، آن ایران است.»

وی افزود: «اگر ما پیروز شویم، [یعنی] زمانی که (در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) پیروز شدیم بلافاصله با ایران توافق خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «بایدن قادر نیست با این افراد به عنوان یک شریک برابر همکاری کند، زیرا او در بهترین سال‌هایش نیز خوب نبود.»

ترامپ همچنین گفت اگر پیروز انتخابات نشود، چین آمریکا را صاحب خواهد شد. وی در این باره گفت: «بایدن تجربه مذاکرات با پکن را ندارد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها