مقام اماراتی سازش با تل‌آویو را 'تحول راهبردی مثبت' خواند

مقام اماراتی سازش با تل‌آویو را 'تحول راهبردی مثبت' خواند
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 15:03

وزیر مشاور در امور خارجه امارات توافق سازش کشورش با رژیم صهیونیستی «تحول راهبردی مثبت برای اعراب» و اقدامات امارات را جسورانه خواند.

العالم - امارات

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که معاهده صلح بین امارات و اسرائیل یک تحول راهبردی مثبت برای اعراب است و این اقدام جسورانه امارات آب‌های ساکن را به حرکت درآورد.

قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: «اقدام جسورانه امارات آب‌های ساکن و راکد را به حرکت درآورد، تغییرات برای عبور از واژه‌های دردناک در گذشته جهان عرب همانند فاجعه (اشغال فلسطین)، شکست (اعراب در جنگ با اسرائیل) و جنگ‌های داخلی ضروری است. لذا معاهده (صلح ابوظبی-امارات) در راستای بسیاری از طرح‌های صلح بوده و یک تحول راهبردی مثبت برای اعراب است».

این مقام اماراتی همچنین با اشاره به برخی موضع‌گیری‌ها در قبال معاهده صلح امارات و رژیم صهیونیستی نوشت که «در مقابل می‌بینیم که هر پایتخت تأثیرگذار و شخصیت معتبر بین‌المللی این معاهده را ستوده و آن را تبریک گفت و از این تحول راهبردی تمجید کرد. بازندگان این تحول تجار و دلالان مسائل سیاسی هستند. مسلم است که حق و حقوق باقی است و تباه نمی‌شود بلکه چنین تحولاتی فرصت‌ها را تقویت می‌کند».

امارات متحده عربی پس از سال‌ها روابط مخفیانه با رژیم صهیونیستی، سرانجام هفته گذشته آشکارا از توافق با این رژیم درباره برقراری روابط خبر داد.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها