ارسال پیامک‌ تهدیدآمیز برای اماراتی ها پیش از اعلام توافق با اسرائیل

ارسال پیامک‌ تهدیدآمیز برای اماراتی ها پیش از اعلام توافق با اسرائیل
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 13:28

"ائتلاف مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کشورهای حوزه خلیج فارس" فاش کرد امارات کمی پیش از اعلام توافق صلح با اسرائیل از طریق پیامک شهروندانش را تهدید کرده بود.

العالم- امارات

همایش مجازی "ائتلاف فعالان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل" که در یوتیوب پخش شد، فاش کرد شهروندان و افراد مقیم در امارات قبل از اعلام توافق ابوظبی و تل‌آویو پیامک‌هایی روی موبایل‌هایشان دریافت کرده‌اند که به آن ها درباره هرگونه واکنش نسبت به تصمیم مهمی از سوی مقامات که به زودی اعلام می‌شود، هشدار داده شد.

در این راستا، "آلاء الصدیق"، فعال و پژوهشگر اماراتی بااشاره به سیاست سرکوب در امارات گفت که در این پیامک‌ها به شهروندان و افراد مقیم امارات درباره ورود و واکنش به تصمیم مهمی که مقامات به زودی خواهند گرفت، هشدار داده شده بود.

وی افزود: محدودیت آزادی‌ها در امارات نمی‌گذارد در این مرحله مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط را در پیش گرفت اما دشواری در بیان نظرات نباید به دشواری در تفکر برای مقابله با عادی‌سازی تبدیل شود. باید با کمپین‌های گمراه‌کننده رسانه‌ای مقابله کرد. کسی که یک بار با ما بازی می‌کند بعدا نیز ما را بازیچه قرار خواهد داد.

وی در این راستا به تبلیغات مقامات امارات درباره اینکه توافق با اسرائیل طرح الحاق را متوقف خواهد کرد، اشاره و تاکید کرد که اشتباه بوده است.

همچنین در این سمینار که فعالانی از عربستان، امارات، بحرین، عمان، کویت و قطر شرکت داشتند "سعید الهاشمی" نویسنده و فعال عمانی درباره انگیزه‌های مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی صحبت و تأکید کرد: هدف حمایت از مردم فلسطین در تحقق حقوقشان است. این دشمن به توافق‌هایی که تعدادی از کشورهای عربی امضا کرده از جمله با فلسطینی‌ها احترام نگذاشته است.

وی خواهان بیداری مردمی درباره مسئله فلسطین شد.

"سمیه المجذوب" فعال بحرینی نیز گفت: درحالی که جامعه بین المللی حامی حقوق فلسطینی‌هاست کشورهای عربی از مردم و مسئله فلسطین دست می‌کشند. باید فعالیت‌های رسانه‌ای جدیدی برای مقابله با عادی‌سازی روابط انجام داد و دامنه فعالیت را به تمام زمینه‌های آکادمیک، هنری و فرهنگی گسترش داد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها