صدور حکم بازداشت برای 141 مظنون به همکاری با سازمان گولن

صدور حکم بازداشت برای 141 مظنون به همکاری با سازمان گولن
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 17:36

دادستان‌های ترکیه در ادامه مقابله با نیروهای وابسته به کودتای نافرجام سال 2016، برای 141 نفر شامل اعضای ارتش به اتهام ارتباط با سازمان گولن حکم بازداشت صادر کردند.

العالم- ترکیه

رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع امنیتی خبر دادند که برای ۱۴۱ نفر شامل برخی نظامیان این کشور به اتهام ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن قرار بازداشت صادر شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بعد از صدور قرار بازداشت برای ۱۴۱ نفر به ظن داشتن ارتباط با سازمان تروریستی گولن، نیروهای پلیس عملیاتی همزمان در استانبول، ازمیر، آنکارا پایتخت ترکیه و دیگر استان‌ها به منظور دستگیری مظنونان انجام دادند.

در استانبول برای ۶۲ مظنون قرار بازداشت صادر شده که در بین آنها تعدادی از اعضای حال حاضر نیروهای مسلح ترکیه هم حضور دارند. پلیس ترکیه در ۱۶ استان دست به عملیات زده و تاکنون ۳۰ نفر از مظنونان لیست مد نظر دادستانی استانبول را بازداشت کرده است.

دادستانی آنکارا برای ۲۵ مظنون قرار بازداشت صادر کرده که ۲۱ تن از آنها اعضای اخراج شده از نیروی هوایی ترکیه هستند.

از ازمیر خبر می رسد که دادستانی این استان برای حداقل ۵۴ مظنون قرار بازداشت صادر کرده که ۳۰ نفرشان هم اکنون جزو نظامیان ارتش ترکیه هستند.

مقام‌های قضایی ترکیه اعلام کردند، همه این ۱۴۱ مظنون که برای آنها قرار بازداشت صادر شده است، با افراد عضو سازمان گولن تماس تلفنی برقرار کرده بودند.

دولت ترکیه سازمان وابسته به فتح‌الله گولن واعظ ترکیه‌ای و مخالف دولت این کشور را که در آمریکا سکونت دارد، عامل کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ می‌داند و این سازمان را تروریستی اعلام کرده است.

به گفته مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه، در این کودتای نافرجام ۲۵۱ نفر از مردم ترکیه کشته و نزدیک به ۲۲۰۰ تن زخمی شدند.

به رغم درخواست‌های مکرر مقام‌های ترکیه از آمریکا برای استرداد گولن به منظور محاکمه درباره کودتا، واشنگتن از تحویل دادن وی به آنکارا خودداری کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها