شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا با همه گیری بالا و مرگ و میر پایین

شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا با همه گیری بالا و مرگ و میر پایین
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 21:32

دکتر پاول تامبیا مشاور ارشد دانشگاه ملی سنگاپور گفت: جهش ویروس کرونا در کنار افزایش قدرت همه گیری آن، موجب کاهش خطر مرگ آن شده است.

العالم- آسیا

به نوشته ان دی تی وی؛ تامبیا که رئیس آتی انجمن بین المللی بیماری های واگیردار مستقر در آمریکا خواهد بود، افزود: نسخه جهش یافته دی ۶۱۴ جی در کشور - جزیره سنگاپور نیز دیده شده است.

وی به عنوان پزشک برجسته بیماری های واگیردار، گفت: شاید گونه جهش یافته ویروس کرونا که بیشتر در اروپا مشاهده و اخیرا در مالزی نیز ردگیری شده است، واگیردارتر باشد، اما خطر مرگ بیماران مبتلا به آن کمتر است.

وزارت بهداشت سنگاپور تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

تامبیا افزود: شواهدی موجود است که هم زمان با انتشار گونه جهش یافته این ویروس در قاره اروپا، نرخ مرگ و میر ناشی از آن کاهش یافته که نشانگر کمتر شدن خطر مرگ و میر این گونه است.

به نظر تامبیا و برخلاف هشدارهای دیگر کارشناسان سلامت و بهداشت؛ هنوز نمی توان درباره میزان اثرپذیری واکسن احتمالی کرونا بر ویروس جهش یافته دقیق سخن گفت.

وی به رویترز گفت: شاید بهتر باشد که ویروس، قدرت همه گیری زیادتری و در عوض مرگ و میر کمتری داشته باشد.

دکتر تامبیا افزود: معمولا میزان خطر بیشتر ویروس ها پس از جهش یافتن کاهش می یابد. زیرا به نفع ویروس است که در کنار مبتلا کردن افراد بیشتری، شمار کمتری از مبتلایان را به کام مرگ بفرستد و ادامه زندگی خود ویروس برای تغذیه و پناهگاه به میزبان وابسته است.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلان کرده است که دانشمندان گونه ای جهش یافته از ویروس کرونا را در حدود ماه فوریه کشف کرده‌اند که در اروپا و آمریکا منتشر شده است و شواهدی دال بر تشدید بیماری ناشی از این ویروس، یافت نشده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها