هلاکت 10 عنصر داعش در شمال عراق

هلاکت 10 عنصر داعش در شمال عراق
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 10:36

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد که در جریان عملیات سرویس مبارزه با تروریسم با داعش، ده نفر از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.

العالم - عراق

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) از عملیات علیه گروه تروریستی داعش در نزدیکی اربیل واقع در شمال این کشور خبر داد.

رسول با انتشار بیانیه‌ای گفت که به دستور مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح، سرویس مبارزه با تروریسم، با حمایت هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی عملیاتی را در «مخمور-سلسله جبال قره جوخ» انجام داد.

پایگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد، در پی این عملیات ۱۰ نفر از عناصر تروریستی داعش کشته شدند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین موفق شدند نُه مخفیگاه و انبار غذا و مهمات متعلق به عناصر داعش را شناسایی و منهدم کند.

اداره اطلاعات و تحقیقات دولت فدرال عراق هفته جاری از دستگیری سه تروریست مسئول حمایت لجستیک از داعش در استان صلاح الدین در شمال این کشور خبر داد.

این اداره تأکید کرد، پس از اطلاعات دقیق به دست آمده درباره مکان اختفای این تروریست‌ها، آنها در ناحیه «العلم» واقع در استان صلاح‌الدین دستگیر شدند.

این افراد تحت تعقیب بودند و طی بازجویی‌های اولیه به عضویت در داعش و مشارکت در چند حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و عراق اعتراف کردند. پس از تنظیم اعترافات، این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا مجازات شوند.

«علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق پیشتر با هشدار درباره بازگشت تروریست‌ها به مثلث دیالی-کرکوک و صلاح‌الدین تأکید کرد که این مناطق به اجرای عملیات امنیتی جدید نیاز دارد.

الوائلی تصریح کرد، اجرای عملیات‌های امنیتی بایستی کاملا محرمانه باشد و پیش از آغاز عملیات نیز تحرکات اطلاعاتی و نیز استفاده از تروریست‌هایی که پیشتر بازداشت شده‌اند به منظور تحقق اهداف مورد نظر، ضروری است.

فارس

پربیننده ترین خبرها